طراحی لباس برای بانوان محجبه بسکتبالیست در آمریکا + عکس
کد خبر: 4143776
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

طراحی لباس برای بانوان محجبه بسکتبالیست در آمریکا + عکس

یک دختر بسکتبالیست در آمریکا، لباس‌هایی مناسب برای بانوان محجبه علاقه‌مند به این رشته طراحی و تولید کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از ساهان ژورنال، عشق مونا محمد، دختر سومالیایی به بسکتبال که در محله سیدر-ریورساید مینیاپولیس بزرگ شد، منجر به تولید لباس ویژه برای زنان و دختران مسلمان شد.

او سال‌ها به عنوان تنها دختر بسکتبالیست محجبه در منطقه خود فعال بود. سپس به همراه خانواده به سنت پل جنوبی نقل مکان و به تیم بسکتبال مدرسه خود پیوست و عشق خود را به این ورزش دنبال کرد.

او که اکنون مربی بسکتبال است می‌خواهد دختران مسلمان بیشتری را تشویق کند تا علاقه خود را دنبال کنند و  موانعی را که اغلب زنان محجبه را از این بازی دور نگه داشته است از بین ببرد.

مونا محمد می‌گوید: من فقط از اینکه دختران در حال مبارزه بودند ناراحت شدم. خودم را در آنها دیدم. اگر می‌توانستم به عقب برگردم و به آنچه می‌پوشم نگاه کنم، هرگز آن لباس‌ها را نمی‌پوشیدم، اما این کار را فقط برای بازی بسکتبال انجام دادم و آرزو می‌کنم که ای کاش کسی آنجا بود که از من دفاع می‌کرد.

او برای تشویق مردم به فعالیت بدنی بیشتر و سالم‌تر، لباس‌های ورزشی پوشیده موسوم به Kalsoni را برای زنان و دختران مسلمان تولید کرد.

Kalsoni یک کلمه سومالیایی به معنی اعتماد به نفس است؛ چیزی که مونا می‌گوید برای هر زن مسلمانی که روی آمادگی جسمانی خود کار می‌کند بسیار مهم است.

او می‌گوید: متوجه شدم که نباید از فرهنگ خود فرار کنیم و می‌خواهم کلمه‌ای را استفاده کنم که نشان دهد من چه هستم، دختران مسلمان چه هستند و چه در زمین باشیم یا خارج از زمین، حس اعتماد به نفس در ما وجود دارد. 

در چند سال گذشته، بازار رو به رشدی برای مدهای پوشیده در سراسر جهان وجود داشته است. در سال 2020، شرکت آمریکایی پوشاک ورزشی Under Armor Inc اولین حجاب خود را برای ورزشکاران زن مسلمان رونمایی کرد.

در دسامبر 2017، نایکی حجاب حرفه‌ای را راه‌اندازی کرد تا ورزشکاران مسلمان از لباس‌های ورزشی مناسب در عرصه جهانی برخوردار شوند.

اگرچه برندهای معروفی مانند Under Armour و Nike نمونه‌های خود را از لباس‌های ساده عرضه کرده‌اند، مونا معتقد است که آنها آنچه را زنان مسلمان نیاز دارند به خوبی درک نمی‌کنند. او گفت: آنها اغلب نوع حجابی را که شما باید تولید کنید تا به نیازهای همه مسلمانان پاسخ دهد به‌خوبی نمی‌فهمند. به همین دلیل است که من لباس‌های پوشیده همه کاره مختلف از شال ورزشی گرفته تا حجاب ورزشی برای همه تولید کرده‌ام.

اکنون مونا محصولات خود را در ایالات متحده آمریکا و خارج از این کشور به فروش می‌رساند. او گفت: من به افرادی در فنلاند، نروژ، سوئد لباس‌های خود را فروخته‌ام و اکنون از آفریقای جنوبی و کنیا هم سفارش می‌گیرم.

طراحی لباس برای بانوان محجبه بسکتبالیست در آمریکا

طراحی لباس برای بانوان محجبه بسکتبالیست در آمریکا

انتهای پیام
captcha