۷ خانواده مقتول در کهگیلویه و بویراحمد از قصاص گذشتند
کد خبر: 4144403
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

۷ خانواده مقتول در کهگیلویه و بویراحمد از قصاص گذشتند

رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: رایزنی صلح یاران با هفت خانواده مقتول استان در سال گذشته به بخشش خانواده مقتول و گذشت از قصاص منجر شد.

۷ خانواده مقتول بخشودگی از قصاص

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف استان، حجت‌الاسلام سیدابراهیم ساجدی، رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، هفتم خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چهار فقره قتل در بهمئی، یک مورد در گچساران، یک مورد در چرام و یک مورد در شهرستان کهگیلویه به همت ریش سفیدان و همکاری قضایی به گذشت منجر شد.

وی افزود: مجازات قتل عمد بر مبنای حقوق کیفری اسلام و قوانین مدون ایران، قصاص نفس است که پس از تأیید محاکم قضایی و درخواست اولیای دم قابل اجرا خواهد بود بنابراین قصاص، براساس شرع اسلام، حقی شخصی است که طبق قانون به هریک از اعضای خانواده اولیای دم داده می‌شود.

رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه‌وبویراحمد اضافه کرد: اما با وجود تعیین این نوع مجازات در قرآن کریم، این کتاب آسمانی با نزول آیات مشوق عفو و توصیه‌های مختلف در این خصوص، بارها مسلمانان را به مصالحه، سازش و گذشت نسبت به یکدیگر دعوت کرده است.

حجت‌الاسلام ساجدی با تشکر و ارج نهادن از عمل نیکوی خانواده‌های مقتول، تصریح کرد: قصاص هر یک نفر در جامعه، مشکلات بسیاری را برای آینده فرزندان و خانواده او به وجود می‌آورد که تلاش می‌کنیم با استفاده حداکثری از ظرفیت مردم، صاحبان نفوذ و کلام برای کشاندن اولیای دم به گذشت از تقاضای قصاص اقدام کنیم.

وی با اشاره به پرونده‌های صلح و سازش در سال‌جاری، گفت: سه پرونده قصاص به سازش و گذشت ختم شد که در حال نهایی شدن است.

انتهای پیام
captcha