واردات کاغذ در کنار تولید داخلی بلااجتناب است
کد خبر: 4144449
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
رئیس اتحادیه صنعت چاپ در پاسخ به خبرنگار ایکنا:

واردات کاغذ در کنار تولید داخلی بلااجتناب است

نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران در محل سایت نمایشگاهی ایران‌مال برگزار شد.

واردات محصولات کاغذ در کنار تولید داخلی بلااجتناب استبه گزارش ایکنا نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران با حضور بابک عابدین؛ رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران و برگزارکننده این رویداد؛ حسینی؛ مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های ایران‌مال و بی؛ یکی از مدیران شرکت چن‌مینگ در محل سایت نمایشگاهی ایران‌مال برگزار شد.

بابک عابدین در ابتدای این نشست با اشاره به هماهنگی با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: برای مشارکت حداکثری در این نمایشگاه، به اندازه‌ای که در توان داریم فضا را برای حضور همه فراهم کرده‌ و حدود سه هزار متر را به آن اختصاص داده‌ایم. در بخش بین‌الملل بسیار فعال عمل شده و از طریق سفارتخانه‌های کشور با همکاری وزارت امور خارجه و مراکز تجاری خارجی هماهنگ کرده‌ایم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران با اشاره به برگزاری این رویداد بین‌المللی از ۲۰ تا ۲۳ تیر افزود: از طریق شبکه اجتماعی و حضور فیزیکی در نمایشگاه‌های مختلف مرتبط،برای حضور همگانی و جذب حداکثری اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. نه همکار رسانه‌ای در صنعت چاپ داریم که در نمایشگاه حضور دارند تا به بازار هدف این رویداد ملی با ابعاد بین‌المللی کمک کنند. 

وی در پایان سخنانش به این اشاره کرد که برای اولین بار در یک رویداد نمایشگاهی، ارتباط ما با غرفه‌داران در طول سال ادامه پیدا خواهد کرد.

واردات کاغذ در کنار تولید داخلی بلااجتناب است

مدیر برگزاری نمایشگاه «آینده چاپ ایران» در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه مسئولان مختلف فرهنگی اصرار زیادی به استفاده از کاغذ داخلی برای تمامی بازار نشر دارند و آخرین مورد اظهارات رئیس جمهوری در نمایشگاه کتاب و در غرفه نشر قدیانی در این مورد بوده است و آیا این امکان شدنی است، توضیح داد: چون کتابخوانی در ایران در ژانرهای مختلف رایج است ما به عنوان فرد اتحادیه و مصرف‌کننده کاغذ باید بدانیم برای مصارف مختلف کاغذهای گوناگونی نیاز داریم و باید آن را تفکیک کنیم و احتمالا نظر رئیس جمهوری محترم هم همین بوده است. ما در ایران به عنوان تولیدکننده کاغذ چه از منظر زیستی و چه منابع آبی محدودیت تولید داریم و می‌توانیم به‌اندازه‌ای که برخی نیازهای خود را پوشش دهیم و در بخش دیگر باید نیاز خود را از طریق واردات تأمین کنیم و این موضوع در همه جهان رایج است و ربطی به این ندارد که ما از نظر فناوری و تولید به عنوان یک کشور صنعتی و تولیدی عقب هستیم.

عابدین با اشاره به اینکه محصولاتی که ما داریم محصولات نسبی است که آن را فناوری و صادر می‌کنیم و مواد مصرفی را هم وارد می‌کنیم، گفت: این نباید خدشه‌ای به شخصیت اقتصاد ما نباید وارد کند و نباید این‌طوری ببینیم. مثلاً در بخش کتاب‌های درسی کاغذ مورد نیاز را تأمین می‌کنیم اما در بخش مثلاً کاغذ پشت سرنگ باید وارد شود. زنجیره تأمین ما نیاز به واردات دارد و باید آن بخش هم دیده شود. می‌توانیم تولیدات مزیت‌دار نسبی خود را فناوری و صادر کنیم و برخی نیازها را هم باید وارد کنیم. ایده‌آل این است که همه چیز را تولید کنیم اما فعلاً لازم است برخی محصولات را وارد کنیم.  

انتهای پیام
captcha