افتخار میزبانی دائمی از 500 هزار زائر را داریم
کد خبر: 4144492
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
استاندار خراسان رضوی:

افتخار میزبانی دائمی از 500 هزار زائر را داریم

استاندار خراسان رضوی گفت: بر مبنای آمار سی میلیونی زائر در سال، به صورت دائمی قریب به 500 هزار نفر زائر را افتخار میزبانی داریم.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، همایش تکریم خیران رضوی با حضور 1500 خیر استانی و کشوری با هدف محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر مشهد با اولویت در چهار حوزه مدرسه‌سازی، توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، آبرسانی روستاها و توسعه فضاهای ورزش و جوانان، به میزبانی فرمانداری و مجمع عالی خیران خراسان رضوی، امروز 8 خردادماه، در تالار همایش مجمع شهدای سلامت برگزار شد.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی و محسن داوری، معاون استاندار و فرمانده ویژه مشهد و همچنین نمایندگان خیران از تمبر یادبود خیران برجسته نیک‌اندیش رضوی در این مراسم رونمایی و آن را امضا کردند.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم خطاب به خیران، بیان کرد: به هر دلیل و مناسبتی که در محضر خیران مشرف می‌شوم، بر همه شما غبطه می‌خورم. خوشا به حال این روحیه، نیات، اقدامات، نگاه‌ها و برکاتی که به دست شما اتفاق می‌افتد، اما ما هم به عنوان خدمت‌گزار خود را مکلف می‌دانیم تا از سرمایه عمر و وقت خود در این راه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ما مسئولان با پذیرفتن مسئولیت خود را بدهکار مردم کرده‌ایم و باید از وقت خود به احسن وجه برای گره‌گشایی از مردم با استفاده از ظرفیت خیران استفاده کنند و با زمینه‌سازی برای آنان، این امکان را به کار ببندند تا خیران بتوانند گره‌گشایی کنند و ما مفتخر به این موضوع هستیم و غبطه‌ای که در محضر شما بر ما عارض می‌شود، بسیار امیدواریم که به این واسطه و با این اقدام، ما هم در خیرات و برکاتی که به دست شما اتفاق می‌افتد، شریک شویم.

نظری با بیان اینکه اینجا شهر امام رضا(ع) است، ادامه داد: همه در این نقطه دل دارند و دل در گرو این شهر و استان دارند. بدیهی است که کارکردن در مشهد و در جوار آقا علی ابن موسی الرضا(ع) و البته در کشور منتسب به آقا بقیه‌الله اعظم(عج) خیرات و برکات مضاعفی دارد. من امیدوار هستم کارهای شما برکت یابد، خیرات شما مضاعف تأثیرگذار باشد و ما در آینده‌ای نه چندان دور با همه این همت‌ها، دلسوزی‌ها، وقت‌گذاشتن‌ها و سرمایه‌ها شاهد رفع مشکلات در ایران اسلامی، شهرها و روستاها، به‌ویژه شهر مشهد باشیم.

وی با برشمردن ویژگی‌های زائرپذیری و مهاجرپذیری مشهد، بیان کرد: ما امروز با جمعیتی بیش از 4 میلیون نفر در این شهر مواجه هستیم. علاوه بر آن در شرایط فعلی یک میلیون اتباع را در این شهر پذیرایی می‌کنیم. همچنین بر مبنای آمار سی میلیونی زائر در سال، به صورت دائمی قریب به 500 هزار نفر زائر را افتخار میزبانی داریم. بنابراین یک شهر با تقریباً پنج و نیم میلیون جمعیت داریم که با توجه به مشکلات موجود و تراکم جمعیت مجاور و زائر بدیهی است که با اقدامات جهادی، ویژه و مردمی، ما این گره‌گشایی‌ها را خواهیم داشت و مشکلات را یکی پس از دیگری کاهش خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha