نشریه «امید آینده» به «سقط جنین» اختصاص یافت
کد خبر: 4144636
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

نشریه «امید آینده» به «سقط جنین» اختصاص یافت

نشریه تخصصی «امید آینده» با محور جمعیت و خانواده و موضوع ویژه «سقط جنین» در فضای مجازی منتشر شد.

نشریه «امید آینده» به «سقط جنین» اختصاص یافتبه گزارش ایکنا، نخستین شماره نشریه تخصصی «امید آینده» با محور جمعیت و خانواده و موضوع ویژه «سقط جنین» به صاحب امتیازی ستاد ملی جمعیت و سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد.

در این نشریه الکترونیکی در مطلبی با عنوان «هر دقیقه یک قتل» آمده است؛ آمار‌ها نشان می‌دهد که در کشور ما سالیانه بیش از یک میلیون سقط جنین انجام می‌شود که ۹۰ درصد آن‌ها از طریق روابط مشروع و در بستر خانواده رخ داده است. این در حالی است که بیش از پنجاه درصد از کل مجموع سقط‌های صورت گرفته شامل سقط‌های غیر قانونی و غیر رسمی است که میزان آن چیزی در حدود ۵۵۰ هزار مورد است.

در چه مواردی سقط جنین جایز است؟ در فقه شیعه با استناد به دلایلی به شرح ذیل سقط جنین مورد موافقت قرار گرفته است؛ لزوم حفظ جان مادر؛ اکثر فقهای شیعه معتقدند به علت حیات بالفعل و اصیل مادر نسبت به حیات بالقوه جنین برتری دارد؛ لزوم حفظ جان مادر مجوزی است قطعی برای سقط کردن جنینی که ادامه زندگی‌اش مخل حیات مادر است.

حجت‌الله حاجی‌کاظم، مدیر مؤسسه حریم حیات جنین در گفت‌وگویی درباره دلایل سقط جنین گفته است؛ پژوهش‌های مختلفی در مورد این موضوع انجام شده است، اما در هیچ کدام در جواب پرسش چرایی سقط عمدی دلیل اقتصادی، دلیل اول نبوده و دلیل اول اغلب نخواستن فرزند بیشتر بوده است، دلایل اقتصادی معمولاً به عنوان دلیل دوم و سوم یا چهارم در پژوهش‌های مختلف مطرح شده است. 

یک پیشنهاد، توصیه خواندن کتاب «مثل نهنگ نفس تازه می‌کنم» است. این کتاب به قلم معصومه امیرزاده روایت رنج پنهان یک مادر برای فهم و شناخت مادرانگی است و مسیر پرپیچ و خم، اما زیبا و دوست‌داشتنی در پی دارد و در این مسیر از ابعاد قرآنی و روانشناسی برای برون‌رفت از تعارضات فردی و بین‌فردی استفاده می‌کند. نسخه الکترونیک این کتاب در اپلیکیشن طاقچه موجود است.

انتهای پیام
captcha