برترین‌های کلاس‌های قرآن آستان عبدالعظیم حسنی(ع) تجلیل شدند
کد خبر: 4145044
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

برترین‌های کلاس‌های قرآن آستان عبدالعظیم حسنی(ع) تجلیل شدند

نودوهشتمین مراسم اختتامیه کلاس‌های دوره زمستان ۱۴۰۱ و بهار ۱۴۰۲ اداره کل امور قرآنی آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با تجلیل از برترین‌های این‌ کلاس‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نودوهشتمین مراسم اختتامیه کلاس‌های دوره زمستان ۱۴۰۱ و بهار ۱۴۰۲ اداره کل امور قرآنی، آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، عصر امروز چهارشنبه ۱۰ خردادماه همزمان با سالروز ولادت حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور معاونین و مدیران این آستان مقدس، قرآن‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها برگزار شد، از ۸۶ نفر از حائزان رتبه برتر این دوره که در آزمون پایان دوره شرکت کرده بودند، تجلیل به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم داود لاچینانی، قاری ممتاز کشور به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت و در ادامه معتز آقائی، مدیر کل امور قرآنی، ضمن خیر مقدم به حضار به ارائه گزارش مختصری از روند برگزاری این دوره و فعالیت‌های قرآنی دیگر این اداره کل پرداخت.

وی ضمن دعوت از قرآن‌آموزان به ثبت نام و شرکت در دوره تابستانی، از جذب استاد ویژه آقایان و راه‌اندازی کلاس‌های حفظ موضوعی و ترجمه قرآن کریم در مقاطع مختلف خبر داد و از خانواده‌های آنان درخواست کرد تا فرزندان خود را به شرکت در این کلاس‌ها تشویق کرده و به تنها به حفظ الفاظ قرآن یا قرائت صحیح و زیبای آن اکتفا نکنند و سعی در این داشته باشند که محفوظات خود را کاربردی کنند.

در ادامه مراسم خانم سید‌صالحی، یکی از اساتید این مرکز و از حافظان کل قرآن کریم، به اجرای برنامه حفظ موضوعی با چند تن از حافظان نوجوان این مرکز پرداخت که با استقبال چشمگیر و تشویق حضار مواجه شد.

بعد از آن گروه همخوانی و مدیحه سرائی نجوا با اجرای چند سرود به زبان عربی و فارسی، به مدح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداخت و در پایان مراسم، جوایز رتبه‌های برتر و قرعه کشی بین حضار در مراسم اهدا شد.

ارسالی//لطفا ساعت 17 ارسال شود///  برترین‌های کلاس‌های قرآن آستان عبدالعظیم حسنی(ع) تجلیل شدند

یادآور می‌شود، در حال حاضر کلاس‌های آموزشی مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم حسنی طی دوره‌های ۲۰ تا ۲۸ جلسه‌ای در سه دوره طی سال (دوره تابستان، دوره پاییز، دوره زمستان و بهار) برگزار می‌شود.

طرح آموزش قرآن آستان مقدس عبدالعظیم حسنی‌(ع) در تمام دهیاری‌ها، روستا‌ها و بخش‌های شهرستان ری به مرحله اجرا درآمده و روزانه استعداد‌ها در این زمینه در حال شناسایی هستند.

اداره آموزش مرکز آموزش قرآن کریم از سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده و به تدریج در امر آموزش‌های عمومی و تخصصی توانسته است موفقیت‌های شایان ذکر و قابل توجهی را کسب کند و به عنوان الگوی مناسب در جهت آموزش مورد استفاده مراکز و موسسات قرآنی کشور قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha