برگزاری محفل انس با قرآن در شرکت برق منطقه‌ای غرب + عکس
کد خبر: 4145184
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

برگزاری محفل انس با قرآن در شرکت برق منطقه‌ای غرب + عکس

محفل انس با قرآن کریم به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) در شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا، همزمان با ایام ولادت با سعادت امام رضا(ع)، محفل انس با قرآن کریم با حضور مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو، علی اسدی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب و حجت الاسلام احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه و با تلاوت وحید نظریان و امین عبدی دو تن از قاریان بین‌المللی استان کرمانشاه در محل سالن کنفرانس تالار برق غرب منطقه‌ای غرب کشور برگزار شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در این مراسم با بیان اینکه مسابقات قرآنی و تلاوت قرآن کریم همواره در این شرکت برگزار می‌شود، گفت: همکاران شرکت برق منطقه‌ای غرب و شورای فرهنگی آن نیز اقداماتی را در این ارتباط در طول سال انجام می‌دهند.

وی افزود: طبق ارزیابی سالیانه وزارت نیرو در خصوص قرآن و عترت در چند سال گذشته شرکت برق منطقه‌ای غرب رتبه‌های خوبی را کسب نموده و همواره در ارزیابی‌ها رتبه‌های بالای کشوری به این شرکت اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در ادامه بیان کرد: بر اساس ارزیابی ستاد اقامه نماز استان نیز این شرکت رتبه‌های برتر استان را در چند سال اخیر به دست آورده است.

وی در رابطه با نزدیک شدن به فصل تابستان و همچنین پیک مصرف برق اظهار کرد: در شرایط کنونی مصرف برق نسبت به سال قبل افزایش یافته که این افزایش مصرف با خاموشی همراه نبوده و بیانگر توان وزارت نیرو در تأمین برق مورد نیاز کشور بوده و اقدامات مناسبی برای مدیریت مصرف در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب تصریح کرد: وزارت نیرو ۱۴۰ اقدام اولویت‌دار را برای تولید و مصرف بهینه برق در دست اجرا دارد که چند مورد از این اقدامات بر عهده این شرکت است و امیدواریم با انجام این اقدامات در تابستان، اوج بار تابستان را با موفقیت سپری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از قرائت زیبا و دلنشین وحید نظریان و امین عبدی قاریان ممتاز و بین‌المللی استان کرمانشاه به مناسبت ایام دهه کرامت تقدیر و تشکر کرد.

حجت‌الاسلام احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در بخش دیگری از این محفل ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) گفت: مقام رضایت در دو بخش رضایت خدا از بنده و رضایت بنده از خدا است. رضایت خدا از بنده از بالاترین مقام‌هاست که در جایی بالاتر از بهشت یعنی رضوان قرار دارد و رضایت بنده از خدا زمانی است که انسان در همه پیشامد‌های ناگواری که برایش پیش می‌آید، از خدا رضایت دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به شعر معروف «دیدم همه‌جا بر در و دیوار حریمت/ جایی ننوشته است گنهکار نیاید» که بر سر در حرم حضرت رضا(ع) نقش بسته است، گفت: اگر همه ما زائر حرم امام رضا(ع) هستیم از لطف و کرم حضرت است وگرنه شیخ بهایی قصد داشت کاری کند که انسان‌های گنهکار نتوانند وارد حرم حضرت شوند و به کارفرمای حرم دستور داد که سر در حرم را تا بازگشتش از سفر نسازد و وقتی از سفر برگشت متوجه شد که سر در ساخته شده است و علت را جویا شد که کارفرما به شیخ بهایی گفت سه شب حضرت را در خواب دیدم و به دستور ایشان سر در حرم ساخته شد.

ضرورت پرداختن به قرآن در جامعه بیش از گذشته احساس می‌شود

مهدی قبادی، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو نیز در بخش دیگری از این محفل اظهار کرد: در شرایط سخت معیشتی کنونی توسل به قرآن کریم از مشکلات ما می‌کاهد و ما را در برابر مشکلات قوی و‌ مستحکم می‌کند. 

وی گفت: ضرورت پرداختن به قرآن امروز بیش از گذشته احساس می‌شود و ما همیشه به قرآن محتاج هستیم اما در شرایط سخت کنونی  بیشتر محتاج هستیم.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری اگر می‌خواهیم در مقابل دشمنان قوی باشیم و فرهنگ قرآنی در جامعه ما نهادینه شود، باید جلسات قرآنی و تلاوت را افزایش دهیم.

وی افزود: با نگاهی به خانواده‌های قرآنی در جامعه متوجه می‌شویم که این افراد و خانواده‌های آنها چقدر در زندگی آرامش دارند و به عنوان الگوها و اسوه‌های زندگی ما محسوب می‌شوند.

قبادی ادامه داد: وزارت نیرو با تأکید وزیر محترم نیرو عنایت و توجه ویژه‌ای به جلسات قرآنی دارد، به‌طوری که در سال گذشته هفت هزار نفر در وزارت نیرو در مسابقات قرآنی شرکت کردند و همچنین این وزارتخانه در طراز دستگاه برتر اجرایی کشور در زمینه قرآن و عترت قرار گرفت.

وی گفت: برنامه‌هایی برای ترویج قرآن در سطح وزارت نیرو تدارک دیده شده که در این راستا هفدهمین جشنواره قرآنی وزارت نیرو ویژه فرزندان کارکنان در آینده نزدیک انجام می‌شود و برگزیدگان مسابقات قرآن وزارت نیرو مورد تقدیر و ارتقا قرار می‌گیرند. 

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت نیرو در پایان از دست‌اندرکاران برگزاری این محفل نورانی به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای غرب تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این مراسم از ۲۱ نفر از کارکنان شرکت برق منطقه‌ای غرب که در مسابقات قرآنی ماه مبارک رمضان شرکت کرده بودند و همچنین از تعدادی از همکاران خانم که دارای حجاب برتر هستند، تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha