جمع‌آوری تصاویر رزمندگان کهگیلویه‌وبویراحمد در دوران دفاع مقدس
کد خبر: 4166936
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰

جمع‌آوری تصاویر رزمندگان کهگیلویه‌وبویراحمد در دوران دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: تصاویر رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس جمع‌آوری و پس از گویاسازی در قالب کتاب چاپ می‌شود.

نشست هم‌اندیشی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد  با کارکنان این اداره‌کل

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، سلمان خواست‌خدایی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 12 شهریورماه در نشست هم‌اندیشی با کارکنان این اداره‌کل، اظهار کرد: رسالت ما ثبت و ضبط رشادت‌های رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه و نسل جدید است.

وی افزود: لازم است در برنامه‌های مربوط به حوزه دفاع مقدس و تولیداتی که در این حوزه صورت می‌گیرد به نقش همه اقشار توجه شود زیرا موفقیت‌های ما در جنگ زمانی شکل گرفت که سپاه و ارتش و بسیج متحد شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد با تأکید بر اینکه در اجرای برنامه‌های حوزه دفاع مقدس باید نقش زنان مورد توجه قرار گیرد، گفت: وقتی زنان تفکر بسیجی داشته باشند این موضوع تأثیر مهمی در تربیت فرزندان و انتقال این تفکر به کودکان و نوجوانان دارد.

خواست‌خدایی با اشاره به نقش زنان در پشتیبانی جنگ، اضافه کرد: شیرزنانی در این منطقه داریم که در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و باید نقش آنها در دوران دفاع مقدس و تربیت رزمندگان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اهمیت تولید کتاب برای قشر کودک و نوجوان، تصریح کرد: باید از دل سوژه‌های تاریخ شفاهی، قصه‌هایی برای کودکان و نوجوانان استخراج و تبدیل به کتاب شود.لازم است با انتشار فراخوانی، تصاویر مربوط به رزمندگان دوران دفاع مقدس جمع‌آوری و این تصاویر پس از گویاسازی، در قالب کتاب به چاپ برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: به منظور ارتقاء کیفی کتاب‌های تولیدی، باید کارگروه نظارت و داوری آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس بیش از پیش فعال شده و از ظرفیت فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در این کارگروه استفاده شود.

خواست‌خدایی با اشاره به نقش هنر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس، یادآور شد: با توجه به تأثیرگذاری تولیدات هنری از جمله کارتون و انیمیشن در انتقال باورهای فرهنگی، باید به سمت این تولیدات برای قشر کودک و نوجوان پیش برویم.

وی همچنین خواستار تعامل بیشتر با ادارات و نهادهای فرهنگی برای اجرای برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و همچنین استفاده از ظرفیت موسیقی اصیل محلی برای معرفی نقش این استان در دوران دفاع مقدس شد.

انتهای پیام
captcha