فروپاشی کانون خانواده، در معرض تهدید غرب قرار گرفته است
کد خبر: 4171883
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

فروپاشی کانون خانواده، در معرض تهدید غرب قرار گرفته است

امام جمعه چرام با بیان اینکه در کنار جنگ علیه اسلام، شاهد جنگ علیه خانواده نیز هستیم، گفت: خانواده اصیل‌ترین، دیرپاترین، بنیادی‌ترین و فطری‌ترین نهاد بشری است که امروز در معرض تهدید قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار، امام جمعه چرام

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار، امام جمعه چرام امروز، هفتم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چرام، اظهار کرد: در کنار جنگ علیه اسلام، شاهد جنگ علیه خانواده نیز هستیم. خانواده اصیل‌ترین، دیرپاترین، بنیادی‌ترین و فطری‌ترین نهاد بشری است که امروز در معرض تهدید قرار گرفته است.

وی افزود: ترویج الگوهای منحرف جنسی و زیرسؤال بردن سبک زندگی عفیفانه (مبتنی بر نقش‌آفرینی نهاد خانواده) تبدیل به اجزای لاینفک و آشکاربازی بسیاری از نهادهای رسمی و غیر رسمی در غرب شده است.

امام جمعه چرام بیان کرد: زمانی که اجزای این بازی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهیم، به یک تصویر مخدوش اما هدفمند می‌رسیم، این همان نقشه جنگ جهانی علیه نهاد خانواده است که در اتاق‌های فکر، نهادهای رسمی و امنیتی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تهیه شده و به صورتی غیراعلامی اما محسوس در حال اجراست.

حجت‌الاسلام افشار با بیان اینکه جنگ جهانی علیه نهاد خانواده، از چند منظر قابل تحلیل است، تصریح کرد: خانواده به عنوان اصیل‌ترین و اصلی‌ترین کانون جوامع بشری، خاستگاه اصلی ارزش‌های فطری بشری است. خانواده، اخلاقی‌ترین نهاد بشری است. خانواده، ریشه‌دارترین و صمیمی‌ترین کانون عواطف بشری است. خانواده، اولین و اصیل‌ترین کانون تعلیم و تربیت است. اگر جامعه‌ای را از این موهبت محروم کنند، آن جامعه را از اصالت، هویت و معنویت تهی ساخته‌اند. در این صورت بشریت، با ماشین‌های انسان‌نمایی مواجه هستند که با ارزش‌های ساختگی صاحبان قدرت، به هر چیزی تن در می‌دهند. جهان عاری از اخلاق و معنویت، فضای مناسبی برای بهره‌کشی از انسان‌ها و حاکمیت هوا و هوس است.

وی با بیان اینکه حمله به نهاد خانواده از طریق برجسته‌سازی و حمایت وسواس‌گونه غرب از الگوهای منحرف جنسی، معطوف به یک حوزه جغرافیایی خاص نمی‌شود، افزود: همان‌گونه که اشاره شد، ما با یک جنگ فراگیر و جهانی مواجه هستیم.

امام جمعه چرام با بیان اینکه این مهم که «زن»، نقش محوری را در کانون خانواده ایفا می‌کند، علت تهاجم به ارزش‌های فطری زنان و تمرکز دشمنان بر این محور کلیدی را نمایان می‌سازد، تاکید کرد: اگر زنان یک جامعه ارزش‌های فطری خود را از دست دهند، دیگر نمی‌توانند در خانواده نقش سازنده داشته باشند بلکه بالعکس موجب فروپاشی ارزش‌های خانه و خانواده خواهند شد.

حجت‌الاسلام افشار در پایان گفت: تلاش‌های گسترده جریان‌های ضد اخلاقی، در کشورهای مختلف برای استفاده‌ ابزاری از زنان با شعار بی‌اساس آزادی و حقوق زن، ریشه در این امر دارد.

سیده‌مهناز فاطمی‌اصل

انتهای پیام
captcha