برپایی نمایشگاه «مد و لباس» در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4180848
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

برپایی نمایشگاه «مد و لباس» در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد از برپایی نخستین نمایشگاه مد و لباس در استان خبر داد.

امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 18 آبان‌ماه در نخستین نشست کارگروه ساماندهی مد و لباس در استان، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر بوده و ذیل شورای عالی انقلابی فرهنگی مسئله مد و لباس را با همکاری سایر دستگاه‌ها پیگیری می‌کنند.

وی افزود: دغدغه حجاب، عفاف و پوشش در کشور وجود داشت، اما به مسئله مد و طراحی لباس کمتر توجه لازم صورت می‌گرفت. نخستین نمایشگاه مد و لباس در استان برپا می‌شود، نباید به سمتی برویم که زمانی در یاسوج لباس مناسبی برای بانوان پیدا نشود و باید از هم‌اکنون به این موضوع اهتمام جدی داشته باشیم. باید فضای مناسبی برای برپایی نمایشگاه در شهر برای دسترسی آسان مردم وجود داشته باشد تا اهمیت موضوع را به خوبی نمایان کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش چندان مشکلی وجود ندارد، بیان کرد: چون در آموزش و پرورش لباس کامل می‌پوشند چالشی در این حوزه نیست، اما باید ظرفیت‌های موجود تقویت شوند.کار فرهنگی باید برای مردم و در خدمت مردم باشد، باید بخش زیادی از دغدغه نهادهای فرهنگی در بخش تهسیلات باشد.

درخشان با اشاره به اینکه این اداره به صنف‌های بسیاری خدمات ارائه می دهد، تصریح کرد: ضرورت دارد طراحان مد و لباس از حمایت ویژه برخوردار شوند، زیرا آورده‌ خوبی برای منافع عمومی مردم و جامعه دارند.

وی با بیان اینکه باید تولیدکنندگان و طراحان مد و لباس حمایت مالی شوند، افزود: بسیاری از متولیان و مردم از وجود این تولیدکنندگان اطلاعی ندارند.باید سالیانه این نمایشگاه وجود داشته باشد تا ظرفیت‌ها و قابلیت‌های طراحان و فروشندگان ظرفیت‌‌های خود را به مردم معرفی کنند و حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha