اعلام ویژه‌برنامه‌های ایام فاطمیه در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4184206
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

اعلام ویژه‌برنامه‌های ایام فاطمیه در کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد ویژه‌برنامه‌های ایام فاطمیه اول و دوم را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی‌نیا، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی‌نیا، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد شامگاه، چهارم آذرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل برای ایام فاطمیه، اظهار کرد: برنامه‌هایی توسط مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی در ایام فاطمیه پیش‌بینی شده و برنامه‌های محتوایی نیز در منبرها و محافل گفت‌وگوها حول جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری و همچنین نشر خوبی‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: در طول این هفته و هفته‌های آینده با مجموعه‌های تأثیرگذار فرهنگی، مبلغین و ائمه جماعت ادارات، مؤسسات و خانه‌های قرآنی، مدیران هیئت‌های مذهبی شاخص، مداحان، اساتید شاخص دانشگاه‌ها، مدیران و مربیان پرورشی مدارس، ستاد نهضت پیشرفت بانوان نشست‌هایی پیش‌بینی شده که در این نشست‌ها به صورت تخصصی‌تر به موضوع ایام فاطمیه می‌پردازیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد سیاه پوش کردن و استفاده از بیلبوردهای شهری که با کمک برخی از دستگاه‌های فرهنگی از جمله شهرداری، سپاه و دیگر مجموعه‌های فرهنگی برای فاطمیه اول و دوم در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام موسوی‌نیا با اشاره به اینکه از ششم آذرماه آغاز فاطمیه نخست را داریم، ادامه داد: برگزاری آیین‌های عزاداری در مساجد استان در دستور کار قرار دارد و همچنین بحث دسته‌‌روی عزاداران از شهرها و روستاها را مثل سال‌های گذشته خواهیم داشت همچنین ویژه‌تر در ایام فاطمیه دوم پیاده‌روی «حرم تا حرم» را نیز برگزار می‌کنیم که نشست برنامه‌ریزی پیاده‌روی نیز انجام خواهد شد.دعوت از مبلغین توانمند برای تبلیغ در سطح شهر و روستاهای فاقد روحانی در فاطمیه اول و دوم از دیگر برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان است.

وی برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس و دانشگاه‌ها با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه، دعوت از قاریان برتر و بین‌المللی، برگزاری کرسی‌های تلاوت و تدبر قرآن در مدارس، محافل و روستاهای پرجمعیت که هم اکنون نیز این برنامه در حال اجرا بوده را از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: توسعه نشست‌های روضه خانگی بعد از ایام کرونا به شکل بهتری رونق گرفته بود و امسال نیز پشتیبانی لازم به لحاظ تامین سخنران، مداح و همچنین پشتیبانی از مراسمات نیز صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی‌نیا برگزاری مسابقه با موضوع سیره حضرت زهرا(س) ویژه نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: راه‌اندازی پویش عمومی با عنوان «بوسه بر دستان مادر» که در سنوات گذشته استقبال خوبی از این پویش صورت گرفته نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و تجلیل مادران تأثیرگذار در انقلاب به‌صورت ویژه امسال انجام خواهد شد، تصریح کرد: تجلیل و حمایت از مادران دارای سه فرزند به بالا با حمایت و کمک دستگاه‌های فرهنگی که سال گذشته برگزار شد، امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد ادامه داد: برپایی نمایشگاه سیر تاریخی زندگی پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا(س) امسال نیز برگزار می‌شود. این ۱۳ برنامه اصلی و محوری بوده که در فاطمیه اول و دوم پیش بینی شده و برنامه‌های دیگری نیز در دستور کار خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسوی‌نیا تأکید کرد: در بحث محتوایی ایام فاطمیه در نمایشگاه‌ها، مجالس، محافل، مدارس و دانشگاه‌هایی که قرار است برنامه برگزار شود، باید راهکارهایی ارائه شود که جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری و نشر خوبی‌ها اتفاق بیفتد و بتوانیم از فاطمیه بهره کافی را ببریم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات خود در جمع بانوان در سال ۱۳۷۹ فرمودند «نقش مادری برای یک خانواده، جامعه و یک کشور نقش هویت ساز است، مادرها هستند که عناصر هویت ملی را به نسل‌ها انتقال می‌دهند، هویت ملی یک چیز مهمی است، یعنی هویت یک ملت، شخصیت یک ملت در درجه اول به وسیله مادران منتقل می‌شود، زبان، عادات، آداب، سنت‌ها، اخلاق‌های خوب، عادت‌های خوب این‌ها در درجه اول به وسیله مادر، منتقل می‌شود».

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد در پایان گفت: محور محتوای ایام فاطمیه امسال با همفکری جمعی از علمای کشور و خطبای مشهور تحت عنوان «معجزه مادری» در تقویت پیوندهای اجتماعی آماده شده و قرار است در مجالسی که برگزار می‌شود، به وسیله افراد و اقشار تأثیرگذار نشر داده شود.

انتهای پیام
captcha