حمایت کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد از ۸۵۰۰ یتیم و فرزند محسنین
کد خبر: 4187741
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

حمایت کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد از ۸۵۰۰ یتیم و فرزند محسنین

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در حال حاضر ۸ هزارو ۵۰۰ یتیم و فرزند محسنین از حمایت این نهاد در استان بهره‌مند هستند.

نشست شورای اداری کمیته امداد استان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 21 آذرماه در نشست شورای اداری کمیته امداد استان با حضور مجازی نوروزی مدیر اکرام کمیته امداد مرکز و ارتباط ویدئو کنفرانسی با رؤسای ادارات ۱۷گانه کمیته امداد در استان، اظهار کرد: کمیته امداد استان با ۱۷ اداره در 9 شهرستان با ۱۲ کارشناس در زمینه اکرام ایتام فعالیت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر 8 هزارو 500 یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد هستند که از این تعداد 2 و 500 نفر یتیم و مابقی فرزندان محسنین هستند.یکی از مهم‌ترین طرح‌ها و برنامه‌های کمیته امداد طرح اکرام ایتام است که در این طرح حمایت ایتام و فرزندان محسنین به خیران و نیکوکاران واگذار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: هم‌اکنون در کمیته امداد استان ۱۶ هزار و ۷۲۵ حامی ثبت‌نام شده داریم که 12 هزارو 933 مورد فعال هستند و ماهیانه مبالغی را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.در 8 ماهه امسال 4 هزارو 450 مورد ثبت‌نام حامی در کمیته امداد استان داشتیم که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۱ درصد رشد داشته است.

مبشری بیان کرد: حامیان ایتام در 8 ماهه امسال ۳۳ میلیارد تومان به فرزندان معنوی تحت حمایت خود کمک کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۷ درصد افزایش داشه است.

وی ضمن تقدیر از همه کسانی که در حوزه اکرام ایتام فعالیت می‌کنند، تأکید کرد: اتفاق بسیار خوب و مهمی که در این دو سال اخیر در کمیته امداد استان افتاده این است که در حال حاضر هیچ یتیم و فرزند محسنین بدون حامی در استان نداریم.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به میزان پایین سرانه ایتام و محسنین در استان، اضافه کرد: هدف ما این است که با افزایش تعداد حامیان ایتام، سرانه پرداختی به آنها افزایش یابد.

مبشری در پایان از همه مؤسسات خیریه از جمله عترت فاطمی و عترت بوتراب به خاطر حمایت از ایتام استان تقدیر کرد و گفت: خواهان همکاری و همراهی بیشتر خیران و نیکوکاران در زمینه حمایت از نیازمندان و بخصوص ایتام و فرزندان محسنین استان هستیم.

همچنین، رضا نوروزی، مدیر اکرام کمیته امداد کشور نیز در این نشست با بیان اینکه طرح اکرام و ایتام از موفق‌ترین طرح‌های کمیته امداد است نکاتی را در خصوص اهداف این طرح در کمیته امداد بیان کرد.

انتهای پیام
captcha