اکران 17 فیلم جشنواره فجر در یاسوج
کد خبر: 4197662
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

اکران 17 فیلم جشنواره فجر در یاسوج

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد از اکران ۱۷ فیلم در سطح استان و سینما هنر در یک هفته و ۴ نوبت از ۱۶ تا ۲۳ بهمن‌ماه خبر داد.

نشست خبری فیلم جشنواره فجر

به گزارش ایکنا از استان کهگیلویه‌وبویراحمد، امین درخشان، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 14 بهمن‌ماه در نشست خبری کمیته اجرایی جشنواره‌های فیلم و موسیقی استان در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: فرهنگ، هنر و رسانه در پیدایش انقلاب اسلامی جایگاه بی‌بدیلی دارد و اگر در هر مکانی از قدرت صحبت می‌شود، مدیون فرهنگ، هنر و رسانه است که برای اعتلای انقلاب اسلامی تلاش دارد که نتایج آن انقلاب اسلامی با رشادت‌های رزمندگان و شهدای انقلاب است که در این راستا یاد و نام شهدا را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به نقش و جایگاه هنر بپردازیم، باید بدانیم که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و حوزه فرهنگ یکی از مؤلفه‌های تاثیرگذار است، اظهار کرد: با بررسی سیر تحولات انقلاب اسلامی شاهدیم که در حوزه فرهنگ و هنر اتفاقات قابل توجهی شکل گرفته است؛ امروز چهل و دومین جشنواره فیلم و موسیقی با خلاقیت هنرهای این سرزمین است و بیان خدمات کشور در قالب هنر هنرمندان است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد از اکران ۱۷ فیلم در سطح استان و سینما هنر در یک هفته و ۴ نوبت از ۱۶ تا ۲۳ بهمن‌ماه خبر داد و بیان کرد: این فیلم‌ها برای اولین بار اکران می‌شود و تکراری نیستند و تعداد قابل توجه آثار در حوزه اجتماعی و ارزشی مخاطب پسند هستند و در سال جاری کارگردان خوبی پای کار آمدند و کیفیت تولیدات شرایط بهتری دارد و امید داریم سبب مخاطبان شود.

 همچنبن، صادق خاک‌نژاد، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: ۳۶۰ اثر از ۶۷ هنرمند هم استانی به شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ارسال شد که آثار ۱۵ هنرمند برتر شدند و امروز آثار آنها در نگارخانه باران به نمایش گذاشته شد.

وی اظهارکرد: همزمان این نمایشگاه در بهمئی، گچساران و دهدشت که دارای قابلیت به نمایش گذاشتن آثار هنری هستند به نمایش گذاشته شده است که در گچساران این نمایشگاه از ۲۰ تا ۲۶ بهمن‌ماه، بهمئی ۲۶ تا ۳۰ بهمن‌ماه و دهدشت از ۳۰ بهمن‌ماه تا ۶ اسفندماه این جشنواره برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد تصریح کرد: در این جشنواره آثار داوود ایزدپناه در بخش عکاسی، علی مراد فریدونی نقاش‌، اسحاق آقایی عکاسی، صادق شیخ ممو خوشنویسی، فرید آزادی عکاس، منصور شایان‌فر پوستر، عبادالله کرمی نقاش، مهسا حسینی تصویرساز، علی اکبر مهربانی طراح و امید اسلامی کارکاتور به نمایش گذاشته شده است.

خاک‌نژاد همچنین از راهیابی آثار هنرمندان عکس، نقاشی و طراحی به بخش طوبای زرین جشنواره ملی فجر که دارای جایزه ملی است، خبر داد و تصریح کرد: اسحاق آقایی در بخش تک عکس و مجموعه چند عکس، صادق رودشتی در بخش تک عکس، آقای احدی در تک عکس، عبدالرسول شرفی نقاشی و عبادالله کرمی طراحی به بخش ویژه جشنواره تجسمی فجر راه یافتند.

انتهای پیام
captcha