جشنواره عشایر با محوریت کتاب در کهگیلویه برگزار می‌شود
کد خبر: 4200115
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

جشنواره عشایر با محوریت کتاب در کهگیلویه برگزار می‌شود

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه از برگزاری جشنواره عشایر با محوریت کتاب و کتابخوانی در روستای عشایرنشین چنگلوا، از توابع این شهرستان خبر داد.

جشنواره عشایر با محوریت کتاب در کهگیلویه برگزار می‌شودجشنواره عشایر با محوریت کتاب در کهگیلویه برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، نبی‌الله تقوی‌پور، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه امروز، 27 بهمن‌ماه در نشست انحمن کتابخانه‌ها و کمیته مطالعه مفید شهرستان کهگیلویه، از از برگزاری جشنواره عشایر با محوریت کتاب و کتابخوانی در روستای عشایر نشین چنگلوا، از توابع این شهرستان چهارشنبه، دوم اسفندماه سال‌ جاری خبر داد.

وی افزود: امیدوارم با مساعدت و همفکری همه اعضای جلسه، بتوانیم یک برنامه مفرح برای همه مردم به‌ویژه کودکان و نوجوانان داشته باشیم و از طرفی جشنواره‌ای شایسته نام شهرستان کهگیلویه برگزار شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه بیان کرد: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای همه اقشار و بررسی نیاز‌های اطلاعاتی عشایر و خدمات‌رسانی به آنها در جهت رفع محرومیت‌زدایی فرهنگی و همچنین امیدبخشی به سنین کودک و نوجوان عشایر از جمله سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

تقوی‌پور توزیع بسته‌های فرهنگی بین کودکان و نوجوانان، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی، اجرای نمایش طنز، نقاشی متری روی پارچه و اجرای گروه سرود، مسابقه نقاشی و مسابقه طناب‌کشی را از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از بیانات خویش با اشاره به پیگیری زمین برای احداث کتابخانه جدید در منطقه گلزار شهدای شهر دهدشت، گفت: در حال حاضر در مناطق گلزار و یا ۶۰ دستگاه زمین با کاربری فرهنگی برای احداث کتابخانه نداریم و از اداره راه و شهرسازی شهرستان، خواهان تغییر کاربری یک قطعه از زمین‌های خالی در مناطق مذکور هستیم.

انتهای پیام
captcha