برگزاری ویژه‌برنامه «جام رسانه امید» در یاسوج
کد خبر: 4200756
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

برگزاری ویژه‌برنامه «جام رسانه امید» در یاسوج

مسئول سازمان بسیج رسانه کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری ویژه‌برنامه «جام رسانه امید» برای نخستین بار در استان و با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و ادارات مختلف در یاسوج خبر داد.

برگزاری ویژه‌برنامه «جام رسانه امید» در یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، عباس رضایی، مسئول سازمان بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد امروز، 30 بهمن ماه در نشست شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری جام رسانه امید استان، گفت: جام و رویداد «رسانه امید» برای نخستین بار در استان و با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و ادارات مختلف می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری همه مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی، روابط عمومی‌ها و رسانه‌های استان برای برگزاری پربار این جام در راستای ایجاد نشاط و امیدبخشی بیشتر در سطح جامعه، افزود: در این جام، ابتدا تیم‌های دو تا پنچ نفره رسانه‌ای در دبیرخانه جام رسانه امید ثبت‌نام کرده و در روزِ برگزاری رویداد، استاندار و تعداد دیگری از مدیران استانی در حضور این تیم‌های رسانه‌ای به بیان عملکردها و دستاوردهای خود و سازمان‌شان پرداخته و یا از مطالبات، مشکلات و ابهامات موجود در جامعه سخن می‌گویند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کهگیلویه‌وبویراحمد افزود: سپس بر اساس تشریح  موضوعات مطرح شده مسئولین، تیم‌های رسانه‌ای در یک بازه ۴۸ ساعته در بستر تولید و انتشار محتوا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و بعد از آن، بر اساس رصد پایشگرهای قوی و هوشمند و هم چنین بررسی و تحلیل تیم داوری جام، تیم ها و تولیدات برتر در مراسمی با جوایز ارزنده مورد تشویق قرار می‌گیرند.

رضایی درباره نتایج این رویداد رسانه‌ای گفت: شناسایی استعدادهای برتر تولید و انتشار در استان، تجلیل ‌از‌ استعدادهای نقش‌آفرین در تولیدات امیدآفرین، ایجاد رقابت اثربخش، ارتقای توان حرفه‌ای، افزایش انگیزه، خلاقیت و خودباوری جریان رسانه‌ای انقلاب و هم چنین ترغیب برای تولید و انتشار پیشرفت‌های کشور از نتایج این جام خواهد بود.

همچنین، محمدصادق درفشی، مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد نیز برگزاری جام رسانه‌ای در استان را یک فرصت مغتنم و به نوعی بازی برد برد برای مجموعه مدیران و روابط عمومی‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی و رسانه‌ها دانست و گفت: در این جام هم فرصتی برای حمایت از رسانه‌ها فراهم می‌شود و هم با ارائه عملکرد دستگاه‌ها می‌توان روزنه‌های بیشتری از امید و نشاط را در سطح جامعه و میان مردم تزریق کرد.

وی بیان کرد: مدیران و روابط عمومی‌ها این فرصت را باید غنیمت بشمارند و از این رهگذر به بیان اقدام‌ها و دستاوردهای خود در طول حدود ۲ سال و نیم از فعالیت دولت سیزدهم بپردازند.باید بپذیریم که دولت سیزدهم به شدت با ضعف اطلاع‌رسانی مواجه است و به هیچ وجه میزان دستاوردها و پیشرفت‌هایی که داشته با میزان بیان و اطلاع‌رسانی آنها سنخیت و همخوانی ندارد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد یادآور شد: یکی از ضعف‌های محسوس در این راستا نداشتن پیوست‌های رسانه‌ای در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در حوزه‌های مختلف است که به عنوان نمونه یک پروژه هرگونه پیوستی اعم از زیست محیطی، اجتماعی، امنیتی برایش تعریف می‌شود به جز پیوست رسانه‌ای که این خلاء باید با تدبیر و تلاش روابط عمومی ها و تعامل بیش از پیش با رسانه‌ها مرتفع شود.

درفشی تصریح کرد: از اسفندماه جاری و با دستور استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد و همانگی با سازمان برنامه و بودجه استان قرار است برای هر طرح عمرانی و اقتصادی در سطح استان پیوست‌های رسانه‌ای نیز تعریف و عملیاتی شود.البته این پیوست رسانه‌ای هم نباید موضوعی تشریفاتی در بین مدیران قلمداد شود و باید همه دستگاه‌های اجرایی و با توجه به تاکید مجموعه رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی دولت و مدیریت اجرایی استان به معنای واقعی نسبت به آن اهتمام ورزند.با توجه به هماهنگی‌های انجام شده استانداری با تمام توان و با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری باشکوه و در خور شان این جام پشتیبانی‌های مالی و معنوی را انجام خواهد داد.

همچنین، سیدولی موسوی‌اصل، مسئول هییت اندیشه ورز سازمان بسیج رسانه استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز برگزاری این برنامه را موجب افزایش توانمندی خبرنگاران و در راستای جهاد تبیین و امید آفرینی عنوان کرد و گفت: ادارات و سازمان‌هایی باید در این جام ارائه عملکرد داشته باشند که جامعیت داشته و خدمات گسترده‌تری در سطح جامعه داشته باشند.

وی همچنین پاسخ به شبهات، اطلاع رسانی گسترده خدمات انجام شده و هم چنین آماده کردن فضای استان برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان را از نتایج این جام عنوان کرد.

همچنین، سیدحمداله اکوانی، دبیر جام رسانه امید استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: دشمن با تمام توان، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است و این موضوع نقش فعالان رسانه را در راستای مقابله با جریان تحریف، یاس و ناامیدی که دشمن ایجاد کرده پررنگ می‌کند و تولید محتوا در این بخش، جبهه رسانه‌ای معاند را به عقب می‌راند.

وی با تاکید بر اهمیت چنین رویدادهایی، اظهار کرد: شاخص‌های ارزیابی در جام رسانه امید استان، شامل حجم و تعداد انتشار، کیفیت و محتوا، تعداد بازدید، تعداد اشتراک‌گذاری محتوا، میزان بازخورد و عکس‌العمل مخاطب خواهد بود.ایده پردازی، گزارش مکتوبِ خبری، تحلیلی و تحقیقی، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس، پوستر، اینفوگرافی و کلیپ موبایلی، قالب‌های مسابقه در این رویداد رسانه‌‌ای بوده و محل انتشار آثار تولید شده در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha