مکلف به صیانت و حفاظت از آرای مردم هستیم
کد خبر: 4202773
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

مکلف به صیانت و حفاظت از آرای مردم هستیم

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: خود را مکلف می‌دانیم که امانتدار و ناظر بر رأی مردم باشیم و بدون هیچ‌گونه جانبداری از آرا صیانت و حفاظت کنیم.

انتخابات

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری استان، سیدجواد هاشمی، رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 11 اسفندماه در نشست دست‌اندرکاران برگزاری امنیت انتخابات استان، با بیان اینکه این رویکرد دولت است و ما با همه توان در این راستا گام بر می‌داریم، اظهار کرد: چهار راهبرد اساسی مدنظر رهبر انقلاب در انتخابات یعنی امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت محور عمل است و در این میان بازرسان مسئولیت تامین سلامت انتخابات را برعهده دارند.

وی انتخابات امسال را دارای اهمیت بسیار دانست و ادامه داد: بازرسی انتخابات رسالت بسیار جدی، سنگین و بزرگی است و در این راستا بازرسان باید در هر جایگاهی که هستند بی‌طرف بوده و فقط وظایف قانونی خود را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه‌وبویراحمد بیان کرد: بدین منظور دو محور چگونگی مراقبت و تأمین انتظامات انتخابات از مرحله دریافت صندوق و مراجعه به شعب اخذ آراء تا مراقبت از محل‌های رأی‌گیری و تحویل صندوق‌ها در پایان رأی‌گیری و نحوه مقابله با تهدیدهای امنیتی محتمل، عملیاتی شده است.

هاشمی مهر تصریح کرد: بر اساس آموزش‌های علمی، عملی و میدانی، محافظان صندوق‌های اخذ رأی در سطح بالای هوشیاری و آمادگی انجام وظیفه می‌کنند.حفظ نظم، امنیت و آرامش شعبه‌های اخذ رای در روز انتخابات از عوامل مهم و تاثیرگذار در افزایش مشارکت و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای به شمار می‌رود.سپاه در کنار شورای تامین و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نیروهای انتظامی در ایجاد امنیت در سطح استان حاضر است.

وی همچنین با تاکید بر برگزاری انتخاباتی به دور از شبهه، گفت: سیاست مدیر ارشد استان و ستاد انتخابات، ایجاد فضای پرنشاط و در عین حال سالم انتخاباتی است.صیانت از آرای مردم و حق و حقوق رأی دهندگان از دیگر وظایف شرعی و قانونی عوامل دست اندرکار انتخابات نام برد و آن را خط قرمز وزارت کشور و دولت است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه‌وبویراحمد در پایان گفت: ۸۷۲ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و روستایی و عشایری استان تعیین و جانمایی شده و زیرساخت ارتباطی استان شامل شبکه تلفنی ثابت، شبکه تلفن همراه، زیرساخت ارتباطی فیبر نوری و خودرو تمامی اجزا و جزئیات بوده که کاملا برای برگزاری انتخابات به‌صورت پایدار آماده است.

انتهای پیام
captcha