تعطیلی چراغ خاموش دارالقرآن‌های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3779378
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۹

تعطیلی چراغ خاموش دارالقرآن‌های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

گروه فعالیت‌های قرآنی - طی سال‌های اخیر با بی‌توجهی مسئولان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سه دارالقرآن این نهاد به‌ صورت چراغ خاموش تعطیل شده است.

تعطیلی چراغ خاموش دارالقران‌های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

گرچه طی سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف فرهنگی و آموزشی کشور توجه ویژه‌ای به توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی شده است، هر از گاه خبرهایی از گوشه و کنار کشور از تعطیلی دارالقرآن‌ها و فقدان امکانات لازم در این مجتمع‌های قرآنی به گوش می‌رسد.
حجت‌الاسلام سیدنصرالله مصطفوی‌نژاد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در حمایت از مدارس و کلاس‌های قرآنی در سطح ادارات، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر 3 دارالقرآن با حمایت جهادکشاورزی استان در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران فعالیت داشتند.
وی افزود: در این دارالقرآن‌ها کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، تجوید، حفظ، مفاهیم، تفسیر موضوعی قرآن و... برگزار می‌شد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این کلاس‌ها ویژه دانش‌آموزان و فرزندان کارکنان از پنجم ابتدایی به بالا بود و به‌ طور میانگین در هر کلاس بیش از 20 شرکت‌کننده دختر و پسر حضور داشتند.
حجت‌الاسلام مصطفوی‌نژاد در ادامه بیان کرد: دارالقرآن شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران هر کدام یک نفر مربی داشتند که به علت کمبود اعتبار و تداخل با مدارس تعطیل شدند.
وی کمبود اعتبارات را عامل تعطیلی دارالقرآن شهرهای دهدشت و گچساران بیان کرد و افزود: در حالی که توجه به قرآن به‌ عنوان مکمل دروس بر هیچ کس پوشیده نیست، بی‌توجهی به این حوزه جای سؤال دارد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد درخصوص وضعیت دارالقرآن یاسوج با فعالیت سه نفر مربی، نیز بیان کرد: ساختمان این دارالقرآن در یکی از بهترین نقاط شهر یاسوج از سوی جهاد کشاورزی به مزایده گذاشته شد و به فروش رفت.

راه‌اندازی دارالقرآن‌ها در سال آینده
حجت‌الاسلام مصطفوی‌نژاد از راه‌اندازی دارالقرآن‌ها در سال آینده خبر داد و کلاس‌های ورزشی برای دانش‌آموزان و تربیت مربی از بین کارکنان را از برنامه‌های در دست اقدام ذکر کرد.
‌وی با اشاره به عدم اختصاص اعتبارات فرهنگی و قرآنی در دستگاه‌های اداری استان، گفت: مسئولان باید بصیرت به خرج دهند و به واجبات الهی توجه بیشتری کنند؛ چراکه تقویت برنامه‌های فرهنگی و دینی باعث ایجاد روحیه نشاط و شادابی میان کارکنان و فرزندان آن‌ها خواهد شد.
حال با توجه به وظایف سنگین جهاد کشاورزی چه در حوزه ترویج کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و چه در زمینه مسائل فرهنگی و دینی میان کشاورزان درباره پرداخت زکات و لحاظ  کردن مبانی اعتقادی در تولید محصول، بی‌توجهی و تعطیلی چراغ خاموش به موضوعات قرآنی جای سؤال دارد و انتظار می‌‌رود که مسئولان این دستگاه عریض و طویل توجه بیشتری به فعالیت‌های دینی و قرآنی کنند.
انتهای پیام

captcha