وضعیت مبهم دارالقرآن‌های وابسته به جهادکشاورزی / تضاد در گفته‌های مسئولان
کد خبر: 3877551
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

وضعیت مبهم دارالقرآن‌های وابسته به جهادکشاورزی / تضاد در گفته‌های مسئولان

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌رغم اینکه چندین سال از وضعیت مبهم دارالقران‌های وابسته به جهادکشاورزی استان می‌گذرد، شاهد دوگانگی و تضادی در گفته‌های مسئولان این نهاد در این رابطه هستیم.

قسم حضرت عباس یا دم خروس! / تضاد در گفته‌های مسئولین جهادکشاورزی درخصوص دارالقرآن‌ها

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، الیاس تاج‌الدینی، رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، امروز، 20 بهمن‌ماه در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی برعلت تعطیلی و رکود دارالقران‌های جهادکشاورزی، اظهار کرد: این موضوع واقعیت ندارد و هیچ کدام از دارالقرآن‌های تحت نظارت جهادکشاورزی تعطیل نشدند. تعطیلی مقطعی این دارالقرآن‌ها به دلیل انجام برخی تعمیرات و تجهیز این دارالقران‌ها بوده اسست.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عدم استقبال از دارالقرآن‌های جهادکشاورزی در ایام تحصیلی بیشتر رخ می‌دهد کما اینکه در فصل تابستان و با تعطیلی مدارس، تعداد قرآن آموزان افزایش می‌یابد.

به دنبال این موضوع و تماس تلفنی که با حجت‌الاسلام مرتضوی، نماینده ولی‌فقیه در جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد داشتیم، وی بیان کرد: دارالقرآن‌های جهاد پس از تعطیلی، دیگر راه‌اندازی نشدند وعلی‌رغم رایزنی‌های متعددی که با ریاست سازمان داشتیم، موفق به کسب رضایت در این رابطه نشدیم.

مرتضوی یادآور شد: ریاست سازمان جهاد با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه متبوع ما درگیر مشکلات مالی فراوانی است، اعتبارلازم برای برخی هزینه‌ها را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: البته ما تلاش خود را برای راه‌اندازی ادامه خواهیم داد و منتظر خواهیم بود تا پس از انتخابات فعالیت خود را برای راه اندازی دارالقران‌ها به کار ببندیم. البته به نظر می‌رسد که این تناقض در گفته‌های مسئولان جهادکشاورزی بیش از هر چیز مبین عدم بی انگیزگی آنها برای مسائل و کارهای فرهنگی است.

در این بین ما مانده‌ایم که دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؛ تعطیلی دارالقران‌ها و صحبت‌های صریح نماینده ولی فقیه از یک سو و دفاع محکم رئیس جهادکشاورزی استان از عملکرد خود باعث ایجاد تناقض و دوگانگی شده است و البته جا داشت که مسئولان جهادکشاورزی استان به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به راه‌اندازی و تجهیز هر چه بهتر دارالقرآن‌های سازمان متبوع خود اتمام بیشتری به خرج دهند؛ چراکه سازمان جهاد کشاورزی به دلیل گستردگی مراجعین و افزاد تحت پوشش خود ازجمله دامداران، کشاورزان و باغداران باید نسبت به مسائل فرهنگی و عقیدتی با احساس مسئولیت بیشتری ورود پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha