فعال بودن 315 کانون و کتابخانه در مساجد کردستان
کد خبر: 1319264
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴

فعال بودن 315 کانون و کتابخانه در مساجد کردستان

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کردستان از فعال بودن 315 کانون و کتابخانه در 315 مسجد استان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کردستان در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب اظهار کرد: در حال حاضر در 315 مسجد استان، کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه دایر است.



وی عنوان کرد: امسال برای اولین بار مجوز صدور 22 کتابخانه ویژه در کانون های مساجد استان که دارای فضای لازم می باشند صادر شده است، که در هفته کتاب سال جاری مجوز ایجاد آن به کانون ها داده می شود.



گلباغی از اختصاص اعتبارات ویژه به این امر خبر داد و اعلام کرد: به هر کانون 600 هزار تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافته است که براساس نیاز و علاقمندی، خود کانون‌ها می‌توانند به تهیه کتاب برای کتابخانه‌های خود بپردازند.



تزریق بیش از 87 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های کانون مساجد استان



وی در ادامه به تزریق بیش از 87 هزار جلد کتاب به کتابخانه های کانون مساجد استان طی دو سال اخیر اشاره و بیان کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های مساجد استان وجود دارد.



مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان در ادامه به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کتابداران مساجد استان در روز یکشنبه هفته آینده در سنندج خبر داد و افزود: در این کارگاه آموزشی 35 نفر از کتابدارن مساجد شرکت خواهند کرد.



وی همچنین به برگزاری مسابقه کتابخوانی در کانون‌های مساجد استان در طول هفته کتاب اشاره و تصریح کرد: در این هفته از فعالان و برندگان مسابقه کتابخوانی کانون‌های مساجد تجلیل می‌شود.



گلباغی در پایان با اشاره به اینکه براساس آخرین سرشماری‌ها استان کردستان دارای دو هزار و 96 مسجد است، یادآور شد: براساس برنامه پنج ساله توسعه باید تعداد این کانون‌ها تا پایان سال 94 به 524 عدد برسد که درصدد آن هستیم که تعداد کانون‌های مساجد استان را افزایش دهیم.

captcha