برگزاری پنجمین سوگواره شعر عاشورایی در کرمان
کد خبر: 1321485
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۴

برگزاری پنجمین سوگواره شعر عاشورایی در کرمان

گروه هنر: پنجمین سوگواره شعر عاشورایی دیروز شنبه، 2 آذر با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی در ماهان کرمان برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، پنجمین سوگواره شعر عاشورایی دیروز شنبه، 2 آذر با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی در ماهان کرمان برگزار شد.



منوچهر افضلی، مدیرمسئول انجمن شعر قلم کرمان در این سوگواره گفت: پنجمین سوگواره شعر عاشورایی در مظلومیت خورشید با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و به تصویر کشیدن حادثه عاشورا با زبان و بیان شعر می‌تواند، تأثیرگذارتر و پرجاذبه‌تر باشد.



وی افزود: کمک به جریانات شعر آئینی در سطح منطقه و استان کرمان، کشف استعداد شاعران به‌ویژه شاعران نوجوان و جوان و شکوفا کردن استعداد و هدایت و راهنمایی آنها، استفاده از ظرفیت واژگان و زبانی در شعر معاصر استان کرمان به‌گونه‌ای غیر‌متداول و خاص و ایجاد انگیزه در شاعران برای سرایش آئینی از جمله شعر عاشورایی از اهداف برگزاری این سوگواره است.



محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این آئین بیان کرد: ارادت و محبت مردم هر سال به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) بیشتر می‌شود و بخشی از این ارادت به‌واسطه هنرمندان در طی قرن‌ها و سال‌ها است که با بیان هنری خودشان تأثیر گذاشته‌اند.



وی با بیان اینکه خیلی از هنرمندان به‌واسطه هنر خودشان به جایگاه والایی دست یافته‌اند و شاعران جوان باید در این مسیر گام بردارند، سرودن شعر در مورد اهل بیت(ع) را موهبت الهی دانست و ابراز داشت: باید قدر این موهبت الهی را دانست و به آن افتخار کرد.



یادآورمی‌شود، در پنجمین سوگواره شعر عاشورایی در مظلومیت خورشید 15 شاعر برجسته به قرائت اشعار خود در ارتباط با حادثه عاشورا پرداختند.



پنجمین سوگواره شعر عاشورایی در مظلومیت خورشید با همکاری انجمن شعر ماهان، انجمن شعر قلم کرمان، ستاد نماز جمعه، بخشداری، هلال‌احمر، آموزش و پرورش، حوزه مقاومت امام علی(ع) و کمیته امداد برگزار شد.

captcha