دانشجویان مجاهدان سنگرهای دانش و بینش هستند
کد خبر: 1335801
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸

دانشجویان مجاهدان سنگرهای دانش و بینش هستند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج دانشجویان را مجاهدان سنگرهای دانش و بینش خواند و گفت: شرط اصلی در تضمین امروز و فردای دانشجو میزان برخورداری او از معنویات است.


حجت‌الاسلام علی‌محسن منتشلو، رییس اداره تبلیغات اسلامی سنندج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، دانشجویان را مجاهدان سنگرها‌ و بینش خواند و اظهار کرد: شرط اصلی در تضمین امروز و فردای دانشجو میزان برخورداری او از معنویات است.



وی با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ما باید نسبت به کشور و میهن خود وفادار و متعهد باشند، افزود: دانشجویان باید با رأفت و عطوفت با انسان‌ها برخورد کنند و تنها در اندیشه پر‌کردن جیب خود نباشند.



‌رئیس اداره تبلیغات اسلامی سنندج بیان کرد: برای رسیدن به این هدف، انس با خدا و چشیدن لذات ذکر و دعا و تضرع اجتناب‌ناپذیر است و این هدیه بزرگ را تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی باید به دانشجویان تقدیم کنند.



وی افزود: امام خمینی(ره) جوانان دانشجو را امید ملت معرفی می‌کند و می‌فرماید: «شما جوانان دانشجو و جوانان عزیز، امید این ملت هستید که باید راهی را که فرا راه شما گذاشته شده است، به آخر برسانید و این نهضتی را که در راه او، آن همه جان فشانی شده است، ادامه بدهید».



حجت‌الاسلام منتشلو در ادامه با اعلام اینکه اسلام به دانش‌پژوهی، اهمیت فراوانی داده و مسلمانان را در به‌دست آوردن آن تشویق کرده است، بیان کرد: امام علی(ع) می‌فرماید: «جوینده دانش، مانند مجاهد در راه خداست». از این رو، وظیفه دانشجویان کشور در یادگیری و به‌کارگیری دانش‌های مختلف حساس‌تر است و باید وقت بیشتری را در این زمینه صرف کنند.



وی با بیان اینکه فسادستیزی، بیان به‌موقع و مناسب ناهنجاری‌های اجتماع و ایجاد تلنگر در مسئولان در‌خصوص اوضاع جامعه از وظایف دانشجویان آگاه و فهیم است، یادآور شد: دانشجویان همواره در تاریخ نقش‌آفرین بوده و در زمان حال نیز مسیر پیشرفت و ارتقاء جامعه را در آینده مشخص می‌کنند.

captcha