برگزاری دومین دوره آموزشی امام‌شناسی در مؤسسه ثقلین یزد
کد خبر: 1342800
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷

برگزاری دومین دوره آموزشی امام‌شناسی در مؤسسه ثقلین یزد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: ثبت نام دوره امام‌شناسی در مؤسسه ثقلین یزد آغاز شده است و تا پنجم دی‌ماه ادامه دارد.

محبوبه قادری، مسئول واحد آموزش مؤسسه ثقلین یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این خبر گفت: دومین دوره آموزشی امام‌شناسی ویژه مقاطع کارشناسی و بالاتر با همکاری بنیاد امامت قم در این مؤسسه برگزار می‌شود.
وی در ادامه در رابطه با زمان ثبت‌ نام تصریح کرد: ثبت نام از متقاضیان شرکت در این دوره از 20 آذرماه آغاز شده است و تا پنجم دی‌ماه جاری ادامه دارد.
قادری بیان کرد: این طرح از پشتوانه‌ علمی خوبی برخوردار است و اجرای آن در قالب یک طرح آموزشی به صورت‌ ترمی ـ واحدی برای اولین‌بار در کشور برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: این طرح شامل سه دوره، پایه (یک‌ترم آموزشی)، پیشرفته(سه ترم آموزشی) و عالی(پنج ترم آموزشی) است.
قادری افزود: هر ترم نیز دارای دو ماده درسی حضوری امام‌شناسی، امام‌‌پژوهی و تاریخ و یک ماده درسی غیرحضوری ترجمه و مفاهیم قرآن است و هر ترم شامل 9 روز آموزشی است.
وی در رابطه با زمان برگزاری کلاس‌ها گفت: زمان برگزاری کلاس‌ها تابع برنامه حضور اساتید اعزامی از حوزه‌ها و مراکز علمی استان قم است، اما عمده کلاس‌ها در عصر روز چهارشنبه برگزار می‌‌شود و در پایان هر ترم، آزمون کتبی به‌صورت حضوری برگزار و نتایج آن از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه اعلام می‌‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از موضوعات این دوره‌ها می‌توان به شبهه‌شناسی، آشنایی با فرق ضاله، فرق مخالف امامت، مباحث امامت، امامت در گذر تاریخ، آموزش مباحث حوزه امامت در گذر تاریخ و پاسخ به شبهات مطرح موجود در موضوع امامت اشاره کرد.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایتwww.saghaleinyazd.ir مراجعه کنند.

captcha