کیفیت خوب نمایش‌ها با وجود در مضیقه بودن جشنواره/ حضور وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه
کد خبر: 1368077
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
شفیعی عنوان کرد:

کیفیت خوب نمایش‌ها با وجود در مضیقه بودن جشنواره/ حضور وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه

گروه هنر: دبیر اجرایی سی و دومین جشنواره «تئاتر فجر» از کیفیت خوب آثار شرکت کننده در این جشنواره خبر داد و گفت: با وجود آن که همیشه از نظر بودجه برگزاری و فضای نمایشی کافی برای اجرای نمایش‌ها در مضیقه هستیم اما آثار کیفیت خوبی داشتند و استقبال مخاطبان نیز از آنها چشمگیر بود.

مهدی شفیعی، دبیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: خوشبختانه در شرایطی روزهای پایانی این دوره از جشنواره تئاتر فجر را پشت سر می‌گذاریم که در آن شاهد حضور گروه‌های تئاتری با اجراهایی با کیفیت بالا و قابل قبول بودیم.
وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره در قالب سه بخش بین‌الملل، مرور تئاتر ایران و نسل نو، آثار با شور و اشتیاق خوب مخاطبان روبرو شدند به حدی که در اغلب نمایش‌هایی که طبق جدول جشنواره دو اجرا برای آنها در نظر گرفته شده بود، مجبور به اجرای سوم هم شدیم.
شفیعی بزرگترین مشکل بر سر راه تئاتر در ایران را کمبود فضاهای نمایشی دانست و گفت: با این وجود امسال دو تماشاخانه خصوصی «سه نقطه» و «آو» به ظرفیت تالارهای اجرایی جشنواره اضافه شدند که البته استقبال خوب و زایدالوصف مخاطبان تا حدودی نگران کننده اما نوید روزهای خوب تئاتری را می‌داد.
دبیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر در پاسخ به این پرسش که چرا کمک هزینه گروه‌های نمایشی تاکنون یا پرداخت نشده است و یا پرداخت آنها با تأخیر همراه بوده گفت: تا به این لحظه در اغلب کارهای نمایشی به ویژه در بخش نسل نو و چشم‌انداز، با گروه‌های نمایشی تسویه شده است و در مورد سایر گروه‌ها نیز دو قسط کمک‌هزینه به آنها پرداخت شده که این روند تا پایان جشنواره ادامه خواهد داشت تا هیچ حسابی باقی نماند.
وی تصریح کرد: بالاخره هر جریان هنری برای خود مشوقان و منتقدان زیادی دارد، حجم کارهای متقاضی شرکت در جشنواره زیاد بود اما ما تمام تلاش خود را کردیم تا رضایت گروه‌های نمایشی و مخاطبان جشنواره جلب شود، هر چند که با مضیقه مالی و فضای نمایشی توقع این را نیز نداشتیم که همه راضی از جشنواره بدرقه شوند.
شفیعی نمایش‌های ارسالی از بخش مناطق و شهرستان‌ها را حائز کیفیت و اعتبار مطلوبی دانست و گفت: در بخش حرفه‌ای‌های تئاتری هم که اغلب به شکل میهمان در جشنواره شرکت کرده بودند، شاهد آثار متنوع و پخته‌ای بودیم که دوستداران و علاقه‌مندان از این بخش نیز استقبال خوبی به عمل آوردند.
وی در پاسخ به این پرسش که نوبت اجرا به نمایش‌های بخش چشم‌انداز سال 93 و نسل نو چگونه اختصاص پیدا خواهد کرد گفت: البته این از جمله وظایف مرکز هنرهای نمایشی است و زیر نظر معاونت هنری ارشاد در این مورد تصمیم‌گیری کند اما دبیرخانه جشنواره نیز وظیفه خود می‌داند که در مورد نمایش‌هایی که قابلیت ویژه ای داشتند و مخاطبان بیشتری به خود جذب کردند اظهار نظر کرده و پیشنهاد دهد که آنها در اولویت برای اجرای عموم در سال 93 قرار گیرند.
دبیر اجرایی جشنواره «تئاتر فجر» در پایان در مورد مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: کارگردانی این مراسم کار گروهی است که با حضور و سخنرانی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شنبه 12 بهمن در تالار وحدت برگزار خواهد شد و دوستان ما در پخش شبکه چهار سیما در قالب برنامه مجله تئاتر آن را به طور زنده برای علاقه‌مندان پوشش خواهند داد.

captcha