شرکت‌های تعاونی موظف به ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها هستند
کد خبر: 1413554
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
معاون وزیر تعاون:

شرکت‌های تعاونی موظف به ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها هستند

گروه اقتصاد: به گفته حسینی، ثبت دقیق اطلاعات شرکت‌های تعاونی صحت و سلامت امور آن شرکت را تضمین می‌کند و باعث مشروعیت فعالیت‌های آنان می‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، غلامحسین حسینی‌نیا، با اشاره به اینکه در سند توسعه تعاون موضوع ساماندهی و ثبت شرکت‌های تعاونی به صراحت پرداخته شده است گفت: هر شرکت تعاونی موظف است قبل از شروع فعالیت خود، در سامانه اداره ثبت شرکت‌ها ثبت نام و اطلاعات مربوط به شرکت تعاونی خود را ثبت نماید .
حسینی‌نیا با اشاره به اینکه امور ثبتی شرکت‌های تعاونی باعث مشروعیت فعالیت‌های آنان می شود گفت‌: ثبت دقیق اطلاعات شرکتهای تعاونی صحت و سلامت امور آن شرکت را تضمین می کند. این تغییرات ثبتی باعث می‌شود تا از سود جویی و کلاه برداری در این شرکت‌ها جلوگیری شود .
وی افزود :اگر شرکت‌های تعاونی به درستی در سامانه ثبت نشوند همین سهل انگاری باعث صرف هزینه های زیادی خواهد شد .
حسینی‌نیا گفت: هراندازه این موضوع هوشمند و نظامند باشد، ساماندهی شرکتها بهتر صورت می گیرد که این امر در بهبود فضای کسب و کار نیز موثر خواهد بود .
معاون وزیر در امور تعاون با اشاره به اینکه در سند توسعه تعاون موضوع ساماندهی و ثبت شرکت‌های تعاونی به صراحت پرداخته شده است گفت: هر شرکت تعاونی موظف است قبل از شروع فعالیت خود در این سامانه ثبت نام و اطلاعات مربوط به شرکت تعاونی خود را ثبت کند و این یکی از کار های زیر بنایی در تشکیل و ثبت تعاونی‌ها به شمار می‌رود .
وی افزود این سامانه باید هوشمند و به روز باشد و بتواند همواره آخرین وضعیت تعاونی‌ها را از جمله تعداد اعضا ، میزان اشتغال و سرمایه نشان دهد . این موارد از جمله اطلاعات مهم و اساسی جهت درج در این سامانه است .
وی افزود: هدف از تشکیل این کارگاه آموزشی رفع اشکالات در سامانه ثبت استانها و ارائه پیشنهادات و نظرات سازنده و موثر در بهبود روند ثبتی در این سامانه است .

captcha