لغو عضویت قاریان از اتحادیه یک هشدار بود/ قاریان تعهد بدهند
کد خبر: 1418278
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
رئیس اتحادیه قاریان مصر:

لغو عضویت قاریان از اتحادیه یک هشدار بود/ قاریان تعهد بدهند

گروه بین‌الملل: شیخ محمود طبلاوی طی سخنانی لغو عضویت قاریان مصری از اتحادیه قاریان این کشور را که اخیرا در جلسه شورای این اتحادیه اعلام شده بود، تنها یک اقدام هشداردهنده دانست نه یک تصمیم نهایی.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «بوابة فیتو»، رئیس اتحادیه قاریان مصر در برنامه «یحدث فی مصر» شبکه ماهواره‌ای «ام بی سی» این کشور اظهار کرد: لغو عضویت قاریان مصری از اتحادیه قاریان این کشور که به خاطر اذان‌گفتن آنان به سبک شیعیان در جلسه اخیر شورای این اتحادیه اتخاذ شده بود، تنها یک اقدام هشداردهنده است نه یک تصمیم نهایی.
وی افزود: این اتحادیه از قاریانی که مایل به سفر به ایران هستند، خواسته است که تعهد‌ی کتبی بنویسند و در آن اعلام کنند که اذان به سبک شیعیان نمی‌گویند، اما برخی از آنان موافق دادن چنین تعهدی هستند و برخی مخالف.
شیخ محمود طبلاوی در ادامه افزود: موضوع سفر قاریان مصری به ایران برای اتخاذ تصمیمات لازم علیه آنان به وزارت اوقاف مصر ارجاع داده شد، اما این وزارتخانه اعلام کرد که مسئله ربطی به ما ندارد.
وی تصریح کرد: آنچه که قاریان در سفر به ایران انجام داده‌اند(گفتن اذان شیعی)، مخالف سیاست‌ها و اصول اتحادیه قاریان مصری است.
رئیس اتحادیه قاریان مصر در پایان تأکید کرد: من تا این لحظه تصمیم نهایی برای لغو عضویت قاریان مصری از اتحادیه را اتخاذ نکرده‌ام و تصمیم این اتحادیه علیه آنان، تنها یک هشدار است.
طبلاوی در حالی این اظهارات را بیان کرده است که شورای اتحادیه قاریان مصر شنبه گذشته، 24 خرداد، با تشکیل جلسه‌ای عضویت چهار نفر از قاریان برجسته مصری را از این اتحادیه به دلیل گفتن اذان به سبک شیعیان و به بهانه محافظت از امنیت ملی این کشور! لغو کرد.
فرج‌الله شاذلی، دبیرکل اتحادیه قاریان مصر در واکنش به این تصمیم، اعلام کرد: لغو عضویت من و قاریانی همچون احمد نعینع، عبدالفتاح طاروطی و طه النعماتی از اتحادیه قاریان مصر به خاطر گفتن اذان شیعی رسما به خود من ابلاغ نشده است.

captcha