رونمایی از تابلوی دبیرخانه دائمی کنگره امام شافعی در سنندج
کد خبر: 1425120
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳

رونمایی از تابلوی دبیرخانه دائمی کنگره امام شافعی در سنندج

گروه هنر: مسئول مؤسسه فرهنگی ـ هنری سرشار، از رونمایی از تابلوی دبیرخانه دائمی کنگره امام شافعی در راستای برگزاری این کنگره در چند روز آینده در سنندج خبر داد.

همایون شهلا، مسئول مؤسسه فرهنگی ـ هنری سرشار در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، گفت: کنگره امام شافعی همزمان با میلاد وی با حمایت و نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان سال آینده در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این راستا از تابلوی دبیرخانه دائمی این کنگره عظیم در محل مجتمع فرهنگی ـ هنری فجر سنندج با حضور اصحاب رسانه، علما و روحانیون معزز رونمایی می‌شود.

مسئول مؤسسه فرهنگی - هنری سرشار اظهار کرد: استان کردستان با جمعیت یک و نیم میلیون نفری با 85 درصد پیرو مذهب اهل‌تسنن و فقه امام شافعی، بیشترین نزدیکی از نظر اعتقادی و مفاهیم پایه‌ای دین اسلام با مذهب اهل‌تشیّع و فقه جعفری را دارد.

وی عنوان کرد: به‌منظور جلوگیری از نحله‌های منحوس و دست نشانده استکبار جهانی و در راستای ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی با تأکید بر مذهب اهل تسنن و آداب و رسوم دینی و مذهبی بومی منطقه کنگره حضرت امام شافعی(رض) در شهر سنندج، میزبان علما و دانشمندان اهل‌تسنن از سراسر جهان خواهد بود.

شهلا یادآور شد: محفل انس با قرآن ویژه بزرگداشت امام شافعی، خردادماه امسال در مسجد امام خمینی(ره) در محله کانی کوزله سنندج نیز از سوی اداره‌کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان و مؤسسه فرهنگی - هنری سرشار برگزار شد.

captcha