مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان نزاجا منطقه جنوب شرق کشور آغاز شد
کد خبر: 1438725
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
در شیراز؛

مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان نزاجا منطقه جنوب شرق کشور آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: چهاردهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان نیروی زمینی منطقه جنوب شرق کشور طی روزهای ۲۱ تا ۲۳ مرداد در شیراز آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم افتتاحیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان نیروی زمینی منطقه جنوب شرق کشور امروز، 21 مرداد در حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز شد و پس از پخش سرود جمهوری اسلامی، حشمت‌الله گودرزی، فرمانده آماد و پشتیبانی ارتش جنوب شرق کشور ضمن خوشامدگویی به متسابقان به بیان نکاتی درباره اهمیت توجه به آیات وحی پرداخت.
وی فعالیت‌های قرآنی ارتش جمهوری اسلامی را خوب ارزیابی کرد و گفت: توجه به قرآن کریم به حدی در ارتش وجود دارد که صبحگاه و شامگاه ارتش در تمام نقاط کشور با قرآن کریم آغاز می‌شود و خاتمه می‌یابد و روزهای سه‌شنبه هر هفته یک ساعت و نیم در سطح نیروی زمینی ارتش کلاس قرآن برای تمامی کارکنان اعم از پایور و وظیفه دایر است و بیش از 57 هزار کلاس قرآن در نیروی زمینی ارتش در سراسر کشور وجود دارد.
گودرزی ابراز کرد: همچنین در نزاجا در طول سال دو مرتبه از معلمان قرآنی تجلیل می‌کنیم یکی در روز معلم و دیگری در پایان ماه مبارک رمضان که تقریباً 57 هزار معلم در سطح نزاجای کشور مشغول به فعالیت هستند.
وی اضافه کرد:‌ برپایی محفل‌های انس با قرآن ماهی یکبار یکی از برنامه‌های قرآنی ماست که پیوسته برگزار می‌شود ضمن اینکه کلاس‌های آموزش نماز نیز از سوی عقیدتی ـ سیاسی ارتش بسیار فعال است.
بنا بر این گزارش، محمدحسن حبیبیان، فرمانده کل حفاظت ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم به جایگاه قرآن در ارتش اشاره کرد و گفت: ما به این جایگاهی که قرآن در ارتش پیدا کرده است، هنوز راضی نیستیم زیرا وقتی می‌گوییم قرآن کلمه طیبه است باید طیبه بودن آن در تمامی ابعاد عملی شود؛ لذا جایگاه آن بسیار بالاتر از این اقدامات است.
وی با تأکید بر اینکه ما باید در هر کوی سازمانی خود زیر 500 حافظ قرآن داشته باشیم، گفت: زمانی کلمه طیبه مصداق پیدا می‌کند که بتوانیم آموزه‌های قرآن را در تمام سطوح اعم از وظیفه‌ها، فرزندان، خانواده‌ها، کارکنان و غیره پیاده کنیم؛ لذا ما به این وضعیت هم راضی نیستیم البته شاکر هستیم اما می‌خواهیم بیشتر از این باشد.
این گزارش می‌افزاید، در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام کرامت‌الله کاووسی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی آماد و پشتیبانی ارتش منطقه جنوب شرق کشور نیز در این مراسم به جایگاه قرآن میان مردم اشاره کرد و گفت: تلاوت قرآن کریم از جمله اعمالی است که نه تنها به انسان نور می‌بخشد بلکه به بیوتی که قرآن در آن تلاوت می‌شود، نور بخشیده می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه نباید قرآن را تنها برای ثواب آن تلاوت کنیم بلکه باید قرآن را کتاب عملی زندگی خود بدانیم، گفت: خداوند قرآن را به‌عنوان دستور زندگی و تأمین سعادت دنیا و آخرت ما نازل کرده است؛ لذا باید این کتاب، کتاب دستوری ما باشد.
به گزارش ایکنا، این مسابقات در سه بخش بانوان، آقایان و فرزندان و در رشته‌های مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه، تفسیر، حفظ از یک جزء تا کل قرآن کریم و همچنین حفظ نهج‌البلاغه، حدیث و غیره برگزار می‌شود که بخش خانواده کارکنان تا مرحله کشوری ادامه دارد اما برگزیدگان بخش کارکنان در رشته‌های قرائت و حفظ به مسابقات بین‌المللی ارتش‌های جهان اسلام راه می‌یابند.
مسابقات مذکور در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود و مسابقات کتبی آقایان ساعت 9 صبح روز چهارشنبه، 22 مرداد در محل فرماندهی آماد و پشتیبانی منطقه 2 ارتش و بانوان همین روز ساعت 16 در حرم علی‌بن‌ حمزه(ع) برگزار می‌شود ضمن اینکه مکان برگزاری مسابقات آقایان در محل فرماندهی و بانوان در حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) است.

captcha