تغییر بافت خاورمیانه هدف تحولات منطقه است/ لزوم توجه اندیشمندان مذهبی به جنگ فکری
کد خبر: 1441276
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
آیت‌الله ملک‌حسینی:

تغییر بافت خاورمیانه هدف تحولات منطقه است/ لزوم توجه اندیشمندان مذهبی به جنگ فکری

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تحولات اخیر خاورمیانه چیز جدیدی نیست، گفت: هدف این تحولات، تغییر بافت خاورمیانه و تشکیل خاورمیانه جدید است.

آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با بیان اینکه تحولات اخیر خاورمیانه جدید نیستند، گفت: تصمیم جدیدی نیز درباره این تحولات گرفته نشده است بلکه این تصمیم را از دیرباز غرب گرفته است و آن تغییر بافت خاورمیانه و تشکیل خاورمیانه جدید است.

تغییر شرایط از عوامل تغییر سیاست‌های غرب
وی افزود: غرب در هر زمانی یک استراتژی و شیوه جدیدی را اتخاذ کرده و اجرایی می‌کند وگرنه آن استراتژی کهنه همیشه وجود دارد و تصمیم دولت‌های غربی و در رأس آنها آمریکا، در آمریکایی شدن  جهان، خاصه آمریکایی شدن خاورمیانه تصمیم جدیدی نیست؛ اما تاکتیک‌ها به‌دلیل اینکه شرایط اجتماعی مردم و سیاسی داخلی کشورها پیوسته در حال تغییر است، لحظه به لحظه تغییر می‌کند.

آیت‌الله ملک‌حسینی عنوان کرد: تحول داخلی سوریه، سپس عراق و قبل از آنها بیداری اسلامی، تحولی در مصر، تونس، یمن،‌ بحرین و برخی دیگر از کشورهای اسلامی به‌وجود آورد و آمریکا سعی دارد با بحران‌زایی نتیجه این حرکت‌ها را به نفع خود کند.

تروریست‌ها ابزاری برای ضعیف ساختن کشورهای اسلامی هستند
رئیس مدرسه علمیه خان شیراز اضافه کرد: آنها می‌خواستند با تلاشی که به دست تروریست‌ها به آن شکل انجام می‌دهند، بر سوریه مسلط شوند اما شرایط آنطور که می‌خواستند مهیا نشد و در واقع دفاع قاطعانه مردم ایران از سوریه باعث شد که این کشور مقاومت کند و به یاری خدا دفاع مردم عراق در برابر تروریست‌های داعش نیز باعث می‌شود که اینها به آرزوی خود نرسند.
وی عنوان کرد: بدون تردید تروریست‌ها ابزاری برای ضعف درونی کشورهای اسلامی هستند تا به‌راحتی این کشورها را تغییر داده و نابود کنند و شکل و ساختار جدیدی بر خاورمیانه حاکم شود.

حرکت داعش، هدف نیست
آیت‌الله ملک‌حسینی با تأکید بر اینکه در واقع حرکت داعش هدف نیست، گفت: اگر داعش در برهه‌ای از زمان موفق شود، هدف نیست، غربی‌ها موقتاً در ایجاد فتنه موفق شدند تا فتنه‌ای را در سوریه و عراق ایجاد کنند؛ لذا یک موفقیت مقطعی را می‌توان برای آنها پذیرفت اما اراده ملت‌ها فراتر از اینهاست و به یاری خدا تاریخ را به گونه دیگر رقم می‌زند.
منتخب مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان با یادآوری اینکه حرکت‌های تروریستی همیشه بوده و ادامه پیدا می‌کند، گفت: اما اینطور نیست که همیشه طراحان آنها بتوانند به اهداف خود برسند.
وی با اشاره به یک ضرب‌المثل عربی مبنی بر اینکه سگت را چاق می‌کنند اما تو را خواهد دراند، گفت: این تروریست‌هایی که غرب در خاورمیانه تشکیل داده، علیه خود سازندگان آنها تمام خواهد شد چنانچه تجربه‌های تاریخی این دو سده اخیر این مسئله را نشان داده است شاید این فتنه روزی به سراغ ترکیه، عربستان و قطر که جزو حامیان مالی این حرکت تروریستی هستند، برود.

فتنه‌گری غرب در خاورمیانه موجب بیداری کشورهای اسلامی شد
آیت‌الله ملک‌حسینی تأکید کرد: باید به این مسئله تأکید کرد که آنها در اصل فتنه‌گری، یک موفقیت نسبی پیدا کرده‌اند اما از سوی دیگر نیز باید پذیرفت که این فتنه تا حدودی باعث بیداری کشورهای اسلامی شده است و اگر این را بپذیریم برآیند بیداری، همیشه به نفع ملت‌هاست و اگر این بیداری رنگ و لعاب دینی پیدا کند، به نفع دینداران تمام می‌شود، اما اگر نشود و سیاست‌مداران از این ظرفیت بیداری به نفع دین استفاده نکنند، شاید غربی‌ها باز بتوانند یک ترفند نو و جدیدی به کار ببرند و از این بیداری پیش آمده با تحریف مفاهیم در دست مردم، مجدداً ورق را به نفع خود بازگردانند.

جنگ فعلی، جنگ فکری است نه نظامی
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: به عبارت دیگر جنگی که فعلاً بعد از بیداری ملت‌ها ایجاد شده است بیشتر شبیه یک جنگ فکری است نه نظامی و اینکه چه کسی بتواند از این بیداری به زیبایی استفاده کند.
وی اظهار کرد: اما برای اینکه مردم متوجه شوند که شرایط به نفع چه کسی و چگونه باید تغییر کند، می‌طلبد که اندیشمندان و رهبران مذهبی آنها بتوانند خلأ فکری مردمی که طرفدار تغییر هستند را پر کنند و اگر نتوانند پر کنند غربی‌ها از آنها استفاده کرده و برگ برنده را به دست خواهند گرفت.

وجود نفاق بین‌المللی؛ عامل برگزاری کنگره اخلاق پزشکی در اسرائیل
آیت‌الله ملک‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دهمین کنگره جهانی اخلاق پزشکی در اسرائیل اشاره کرد و گفت: متأسفانه جهان مبتلا به یک نفاق خاصی است که می‌توان از آن به یک نفاق بین‌المللی تعبیر کرد؛ آن هم ادعای صلح کردن و بنیان جنگ گذاشتن، ادعای تلاش برای سلامت کردن و بیمارستان‌ها را تخریب کردن، ادعای حرکت به سمت فرهنگ اما ریشه‌های فرهنگ را خشکاندن، ادعای بیدار کردن اما آنها را در یک غفلت به خواب کردن است و اینها نفاقی است که دنیا به آن مبتلاست.
رئیس مدرسه علمیه خان شیراز گفت: این نفاق جزو خصیصه‌های دوران غیبت و محرومیت انسان بزرگی است که بشر منتظر آن است اما بدون تردید بیداری می‌تواند روزنه نفاقی که در دنیای امروز ایجاد شده را ببندد و مردم بفهمند کسی که بچه‌ها را می‌کشد و از دادن یک قرص و سوزن دریغ می‌ورزد و یا بیمارستان‌ها را تخریب می‌کند، نمی‌تواند به مثابه داعیه‌دار سلامت یک همایش بین‌المللی را برگزار کند.

captcha