مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع) به موسسه‌‌ای مستقل تبدیل خواهد شد/ تجلیل از ۳۳ حافظ کل
کد خبر: 1461705
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
عباس سلیمی:

مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع) به موسسه‌‌ای مستقل تبدیل خواهد شد/ تجلیل از ۳۳ حافظ کل

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و امور زائران آستان عبدالعظیم(ع) در مراسم تجلیل از ۳۳ حافظ کل مرکز قرآنی این آستا‌ن گفت: مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع) به یک موسسه مستقل قرآنی تبدیل خواهد شد تا افزایش ۳۰۰ برابری قرآن‌آموزان را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تجلیل از 33 حافظ کل قرآن مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) پیش از ظهر امروز، 27 مهرماه، با حضور آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت آستان در تالار شیخ صدوق برگزار شد.
در ابتدای این مراسم کریم منصوری، قاری بین‌المللی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و در ادامه نماهنگی از 33 حافظ کل قرآن که در مرکز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) آموزش دیده‌اند، پخش شد.


در ادامه این مراسم عباس سلیمی، معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) طی سخنانی گفت: اهمیت مسئله تعلیم و تربیت قرآنی اقتضاء می‌کند که همه مسئولان و قرآنیان در یک بسیج همگانی بحث آموزش قرآن را نه در قرائت که در تدبر و انتقال مفاهیم قرآنی نهادینه کنند و به منویات مقام معظم رهبری به ویژه در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اهتمام داشته باشند.

سلیمی افزود: مرکز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در سایه سایر الطاف خداوند و عنایت‌ها و حمایت‌های آیت‌الله ری‌شهری از سال 1369 توفیق داشته تا از 51 هزار قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزش قرآن ثبت نام کند.
وی افزود: در این مرکز 150 هزار ساعت کلاس قرآن، هزار و 700 محفل قرآنی و 100 محفل ویژه قرآنی با حضور اساتید و قاریان مصری برگزار شده است.
این پیشکسوت قرآنی ادامه داد: همچنین تاکنون 12 دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن برای پرسنل و کارکنان آستان برگزار شده است که تمامی این برنامه‌ها از یک پشتوانه علمی برخوردار بوده است.
وی افزود: حافظانی که در این مراسم تجلیل می‌شوند 33 نفر هستند که کوچکترین آن یک دختر 10 ساله است. با اضافه شدن 33 حافظ کل قرآن، جمع حافظان قرآن که در این مرکز تربیت شده‌اند به 170 نفر می‌رسد؛ رقم 170 حافظ کل قرآن به غیر از 16 هزار نفر قرآن‌آموزی است که اجزاء مختلف قرآن را در این مرکز حفظ کرده‌اند.


سلیمی ادامه داد: در مرکز آموزش قرآن آستان برای نخبگان قرآنی نیز کلاس‌های تخصصی برگزار شده است. امیدواریم مرکز آموزش قرآن آستان به یک موسسه قرآنی مستقل تبدیل شود که در این صورت بیش از 300 درصد قابلیت افزایش تعداد حافظان را خواهیم داشت.
در این بخش از مراسم 33 حافظ کل قرآن کریم با حضور مسئولان حاضر در سالن تجلیل شدند که معصومه غفوری، الهام علیخانی، فاطمه باقرزاده، حمیده غلامی، فاطمه شمسی‌مقدم، زهرا شفیعی، مهسا سعادتی‌ماجد، صغری‌سادات موسوی، مبینا قاسمی، مرجان شیدا، ملیحه نکونام از جمله حافظان کل قرآن بودند. همچنین زهراسادات موسوی کهنمویی، کوکب سلطانی، مبینا کرمی، هادیه حسینی، شقایق معصومی، زینب کریمی، سمانه‌سادات میرنظامی، زهرا خزائی، فاطمه خراسانی، فاطمه دانیالی، مهتاب تاجیک، لیلا رضائی، خدیجه قنبریان، فاطمه حربی، معصومه باغبانی، فرزانه افخم، زهرا جوشقانی، شیما رضوانی‌زاده، ملیکا پسندیده و علی حسینی از حافظان کل قرآن کریم در این مراسم تجلیل شدند.
محمدمبین نکونام و محمد‌متین نکونام، دو قلو‌های یازده‌ساله که حافظ کل قرآن کریم هستند نیز در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.


در بخش پایانی این مراسم آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ضمن بیان مطالبی درباره اهمیت ارتباط با قرآن و حفظ قرآن به بیان نکاتی درباره ادب حافظان قرآن پرداخت و گفت: ادب حافظان قرآن باید با ادب کسانی که حافظ قرآن نیستند، فرق داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) عنوان کرد: اولین برکت حفظ قرآن که در روایات نیز آمده است، جوان ماندن نیروی حافظه و عقل است؛ کسی که حافظ قرآن باشد دچار بیماری‌های که ممکن است انسان در کهنسالی دچار آن شود و حافظه خود را از دست بدهد نمی‌شود. حفظ قرآن کار مشکلی نیست و اگر کسی حافظه متوسطی هم داشته باشد، می‌تواند قرآن را حفظ کند.
وی ادامه داد: مقامات معنوی در آخرت از دیگر برکات قرآن است و درجات بهشت به عدد حفظ آیات قرآن است. هرکس بیشتر قرآن بخواند مقامات معنوی بیشتری می‌گیرد، البته به شرطی که عمل به قرآن هم داشته باشد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی، امام‌جمعه شهرستان ری، جمالی‌پور، فرماندار شهرری، عطاخانی، رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه شهرستان ری و محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش و اساتید قرآن از جمله سیدمحسن موسوی‌بلده، محمد خواجوی، حسین طرقی، محمد‌مهدی بحرالعلوم، منصور قصری‌زاده و ... حضور داشتند.

گزارش تصویری مراسم تجلیل حافظان مرکز آموزش قرآن آستان عبدالعظیم(ع)

captcha