حجاب برای زنان پیش از آنکه یک تکلیف باشد يك حق است
کد خبر: 2281037
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱

حجاب برای زنان پیش از آنکه یک تکلیف باشد يك حق است

گروه سياسی و اجتماعی: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی كهگيلويه و بويراحمد گفت: حجاب قبل از آنكه برای زنان يك تكليف باشد برای آنان يك حق است.

سرهنگ فلامرز خليلی‌نيا در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه كهگيلويه و بويراحمد گفت: دشمن در گسترش جنگ نرم و هجوم به افكار جوانان در تلاش است تا مقوله پوشش زنان را به‌نحوی با شبهه مواجه نمايد؛ زيرا پوشش نقش مهم و مستقيمی در تحكيم بنيان خانواده‌ها و سلامت اجتماع دارد.
وی اظهار كرد: در واقع می‌توان گفت كه حجاب قبل از آنكه تكليفی برای زن باشد حق اوست، پس بر مسئولان است تا در مقابله با تهاجم فرهنگی از اين سنگر مقاوم و ارزشی كه همانا حجاب و پوشش است محافظت كنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی كهگيلويه و بويراحمد خاطرنشان كرد: آنچه مسلم است پديده برهنگی تقريباً به حدود يك قرن اخير بر می‌گردد و در تاريخ گذشته در تمامی دنيا پديده برهنگی امری مذموم و ناپسند بوده و برهنگی را توهين به خود می‌دانستند.
سرهنگ خليلی تصريح كرد: خداوند سبحان در آيه 26 و 27 سوره اعراف می‌فرمايد: «ای فرزندان آدم ما برای شما لباسی فرو فرستاديم بر شما باد لباس تقوی كه بهترين لباس است؛ يعنی همين لباس و پوشش ظاهری داشتن هدف نيست در واقع هدف از همين پوشش ظاهری و لباس، تقوی، ايمان و كرامت انسانی شماست». پس مبارزه با برهنگی مختص به اسلام نيست بلكه همه دنيا و اديان با آن مخالف بوده‌اند.
وی ادامه داد: هرگاه سخن از حجاب می‌رود به معنی پرده‌نشينی نيست بلكه جلوگيری از برهنگی در عرصه عمومی است و در جهت حفظ امنيت اخلاقی اجتماع و تكامل معنوی فرد به‌خصوص كرامت زن است پس زن می‌تواند با رعايت پوشش اسلامی و حريم عفاف و حفظ كرامت و احترام انسانی در فعاليت‌های اجتماعی حاضر و مشغول به كار شود.
captcha