اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی سوغات شوم استکبار است
کد خبر: 2672192
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی سوغات شوم استکبار است

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی، سوغات شوم استکبار جهانی و غرب است و باید با هوشیاری مسلمانان، قدرت نفس کشیدن از اختلاف‌افکنان گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان‌ غربی در جشن میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد‌(ص) که شب گذشته، 14دی در مسجد امام شافعی ارومیه برگزار شد‌، اظهار کرد: اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی سوغات شوم استکبار جهانی و کشورهای غربی است که ملت ایران باید با هشیاری خویش اجازه این‌کارها را به سودجویان ندهند و در این برهه از زمان ضروری است مسلمانان بیش از پیش هوشیار باشند و راه نفوذ دشمنان را ببندند.

وی ادامه داد: بسیاری از نامحرمان و دشمنان درجه یک اسلام و انقلاب به شکل‌های مختلف و در پوشش‌های گوناگون تلاش می‌کنند انسجام بین شیعه و سنی را از میان ببرند.

استاندار آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه ایران اسلامی عامل ثبات در منطقه است، گفت: امروز دنیا به این حقیقت رسیده است که بدون حضور جمهوری اسلامی ایران امکان حل مناقشات و پایان دادن به تنش‌ها و بحران‌ها در منطقه وجود ندارد.

وی به نقش بارز اهل سنت در عرصه‌های مختلف مخصوصاً در زمینه مبارزه با دشمنان این سرزمین اشاره کرد و افزود: کردها نقش موثری در حراست از کیان اسلامی داشتند و در این راه هزینه‌های بالایی داده‌اند.

سعادت همچنین با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در برخورد با تفرقه‌افکنان گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید کرده اند باید با اختلاف افکنان به شدت برخورد شود.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام‌ جمعه اهل‌سنت ارومیه نیز در این مراسم با تبیین ابعاد مختلف رسالت پیامبر بزرگ اسلام گفت: حضرت محمد(ص) برای مبارزه با جهل ظهور کرد و در دورانی که عرب جاهلی در جهل مطلق به سر می‌برد و حتی داشتن دختر را ننگی بزرگ برای خود می‌دانست انقلابی بزرگ به وجود آورد.
ماموستا بیضاوی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) توانست بشر عصر جاهلیت را با شیوه صحیح زندگی آشنا ساخته و او را به سمت رستگاری سوق دهد.

ماموستا ‌محمدپور یکی از علمای اهل سنت استان نیز در این مراسم  اظهار کرد: امروز چهره رئوف و مهربان پیامبر عظیم‌الشأن‌(ص) را بدخواهان اسلام زیر سوال برده و چهره‌ای خشن از این بزرگوار نشان داده‌اند.

وی افزود: رحمت پیامبر(ص) باعث شد تا بشریت از قید بردگی نجات یافته و به سمت تعالی حرکت کند.

این روحانی اهل سنت اظهار کرد: امروز پس از گذشت قرن‌ها صدای الله‌اکبر از دورترین نقطه جهان شنیده می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: گروهک‌های تکفیری نظیر داعش تحمل عظمت اسلام را ندارند بنابراین تلاش می‌کنند اسلام را دین شمشیر معرفی کنند و موجی منفی از اسلام را برای جهانیان ایجاد کنند.

captcha