موسوعه معصومین(ع) اثر ارزشمندی است
کد خبر: 2822630
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
آیت‎الله‌العظمی نوری‌همدانی:

موسوعه معصومین(ع) اثر ارزشمندی است

گروه اجتماعی: آیت‎الله‎العظمی نوری همدانی موسوعه کلام معصومین(ع) را در مسیر اعتلای فرهنگ اهل بیت(ع) بسیار مفید خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‎الله‎العظمی نوری همدانی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از موسوعه کلام معصومین(ع) گفت: اسلام در طول تاریخ حوادث بسیاری را پشت سر گذاشته است ولی نکته اصلی اینجاست که آنچه که به این روابط مسلط بوده است، دشمنی حکام علیه اهل بیت(ع) است.
وی افزود: اهل بیت(ع) همیشه تحت فشار دشمنان بودند و شیعیان نیز به همچنین و آنچه که در این میان در مظلومیت قرار گرفت، معارف و احادیث اهل بیت(ع) است.
این مرجع تقلید تصریح کرد: عباسیان ناصبی بودند و دشمن سرسخت اهل بیت(ع) و به همین دلیل همچون امویان سعی داشتند که به هیچ عنوان اجازه رشد شیعیان را ندهند.
وی گفت: پس از روی کار آمدن سلاطین آل بویه پس از منکوب کردن عباسیان فرصت و مجالی فراهم شد که نویسندگان و علمایی در درون حوزه اسلامی رشد کنند و نسبت به رشد معارف اهل بیت(ع) اقدام کنند که شیخ مفید و صدوق و سید مرتضی و شیخ طوسی در این دوره زمانی ظهور کردند و آثار جاودانه حدیثی و روایی را برای ما به یادگار گذاشتند.
وی با بیان اهمیت مساله نشر معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) تصریح کرد: نشر فرهنگ اهل بیت(ع) در زمان‎های به اشکال مختلف انجام شده است و اینگونه نبوده که این مسیر هموار بوده باشد ولی به جرات باید گفت که انقلاب اسلامی بزرگترین مجال را برای رشد فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) فراهم کرد.
این مرجع تقلید اظهارکرد: نباید این انقلاب را ساده انگاشت؛ زیرا این انقلاب یک تحول عظیم در کل جهان ایجاد کرده است که یکی از برکات آن اسلام ناب است و این وظیفه ماست که برکات این اسلام ناب را به جهان عرضه کنیم.
وی گفت: آیت‎الله‎العظمی بروجردی با احاطه عجیب خود به مباحث علمی و فقهی و حافظه‎ای باورنکردنی ریشه تمام ابواب فقهی و سیر تاریخی تحول این آرا در عامه اهل سنت و تشیع را بیان می‎کردند و با تسلط علمی خاصی که داشتند حوزه علمیه قم را شکوفا کردند و شاگردان بسیاری در این مکتب رشد کردند و همین عظمت علمی و روحانی باعث این تحول شد و امام راحل با رویکرد عرفانی و سیاسی و اجتماعی از دل همین حوزه انقلاب اسلامی را بوجود آوردند.
نوری همدانی یادآورشد: امام راحل می فرمودند که مردم مسلمان سیاست اسلامی را یاد بگیرند که یکی از راه‎های یادگرفتن فقه و سیاست اجتماعی، همین اخبار اهل بیت(ع) است که خوشبختانه بسیاری از موسسات امروز حوزوی در کشور نسبت به این امر اشتغال دارند.
گفتنی است در پایان نیز مراسم رونمایی از موسوعه کلام معصومین(ع) با حضور آیت‎الله‎العظمی نوری همدانی که به همت پژوهشکده باقرالعلوم گردآوری شده است، منتشر شد.

captcha