آوای نقاره حرم شاهچراغ(ع) در کیش به گوش رسید
کد خبر: 2959868
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

آوای نقاره حرم شاهچراغ(ع) در کیش به گوش رسید

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در کیش، گفت: آوای نقاره حرم حضرت شاهچراغ(ع) در افتتاحیه این نمایشگاه توسط هنرمندان شیرازی اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمد فرخ‌زاده،‌ معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز امروز، 19 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: در نشستی با حضور نمایندگان شورای اسلامی و شهرداری شیراز با معاون گردشگری منطقه آزاد کیش، درخصوص ایجاد پایگاه ثابت گردشگری شیراز در کیش و بالعکس تفاهم‌های اولیه‌ای صورت گرفت.
وی با اشاره به برپایی هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در کیش، اظهار کرد: در این نمایشگاه هر استان 3 غرفه در حوزه صنایع دستی داشت که فرصت بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور فراهم شد.
فرخ‌زاده با بیان اینکه آوای نقاره حرم حضرت شاهچراغ(ع) در افتتاحیه این نمایشگاه توسط هنرمندان شیرازی اجرا شد، خاطرنشان کرد: به دلیل همزمانی این نمایشگاه با هفته فرهنگی شیراز در کیش، علاوه بر 3 غرفه یاد شده، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با 20 غرفه شامل 20 رشته مختلف صنایع دستی توسط هنرمندان چیره دست سومین حرم اهل بیت(ع) و معرفی آن به شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی حضور داشت.
وی،  برپایی نمایشگاه عکس اماکن گردشگری شیراز و همچنین معرفی و ارائه محصولات گردشگری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز را از دیگر برنامه‌های این حوزه در این نمایشگاه ذکر کرد.
این مقام مسئول گفت: نقالی، پرده‌خوانی زندگی حضرت احمدبن موسی(ع)، عروسک گردانی سنتی شیرازی، شعرخوانی در حوزه‌های آیینی، دفاع مقدس و شیراز، اجرای تصنیف شیراز توسط حامد فقیهی و ... بخشی از برنامه‌هایی بود که در ایام برپایی نمایشگاه و در قالب هفته فرهنگی شیراز در کیش در نقاط مختلف از جمله تالار شهر این جزیره اجرا شد.
فرخ‌زاده، از برگزاری نشست‌های مختلف هیئت اعزامی شیراز با معاون گردشگری منطقه آزاد کیش خبر داد و گفت: در این نشست‌ها که با حضور پارسایی، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز و خیراندیش، معاون اقتصادی شهرداری شیراز برگزار شد، در‌خصوص تبادل گردشگر بین شیراز و کیش، ایجاد پایگاه ثابت گردشگری شیراز در کیش و بالعکس برای معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری این دو منطقه و ... تفاهم‌های اولیه‌ای صورت گرفت.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز افزود: همچنین در حاشیه این نمایشگاه، نشست‌های مختلفی با شرکت‌ها و مؤسسات ترکیه، روسیه و مالزی صورت گرفت.
فرخ‌زاده با اشاره به استقبال خوب از این برنامه‌ها و نمایشگاه، گفت: با توجه به تنوع قومیتی در کیش، فرصت بسیار مناسبی برای معرفی شیراز فراهم شد.

captcha