تعطیل نکردن دروس برای گرامیداشت امامان معصوم بهتر است
کد خبر: 3190923
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
آیت الله العظمی جوادی آملی:

تعطیل نکردن دروس برای گرامیداشت امامان معصوم بهتر است

کانون خبرنگاران نبأ/امیرمحسن سلطان احمدی: براساس یک سنت حوزوی، حوزه‌های علمیه در سال‌روز شهادت ائمه(ع) تعطیل است اما آیت‌الله جوادی آملی در اقدامی مؤثر روز شهادت امام هادی(ع) را روز درسی اعلام و اظهار کرد: تعطیل نکردن دروس برای گرامیداشت امامان معصوم بهتر است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، آیت‌الله جوادی آملی در جلسه درس تفسیر سه‌شنبه خود در مسجد اعظم قم در سخنانی با بیان اینکه فردا روز شهادت امام هادی(ع) است، عنوان کرد: فکر نکنم تعطیل کردن برای گرامیداشت امام(ع)، بهتر باشد بنابراین فردا می‌آییم و بحث می‌کنیم و ثواب جلسه را نثار روح مطهر آن امام می‌کنیم.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا، وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان باید آسیب‌های دینی در جامعه را شناسایی و آنها را برطرف کنند، بیان کرد: این جامعه آسیب‌دیده محتاج به روحانی و طلبه است و دین مردم در دست شماست زیرا مردم به امام معصوم دسترسی ندارند و شما باید آسیب‌های دینی مردم را برطرف کنید و لذا طلاب باید قدر حضور خود را در حوزه بدانند زیرا خیلی‌ها خواستند بیایند در حوزه ولی شرایط برای آنان فراهم نشد و خیلی‌ها آمدند و ادامه ندادند.

آملی تأکید کرد: اگر توفیقی بود که انسان با این خاندان و با کلام الهی مأنوس شد باید شکرگزار بود و لذا طلاب باید در کنار درس و کتابخانه خود باید یک سجاده داشته باشند و همین که موفق به بحث و درسی شدند سجده شکر آن را هم به جا آوردند.

یادآور می‌شود، آیت‌الله جوادی آملی در اولین جلسه درس خارج فقه خود در سال 94 نیز، از تعطیلات طولانی در کشور و خصوصا حوزه ابراز نارضایتی کرده بود و تعطیلات فراوان در کشور را مصداق اتلاف عمردانست.

captcha