جوان فلسطینی صوت بیش از ۳۰ قاری برجسته را تقلید می‌کند
کد خبر: 3315388
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶

جوان فلسطینی صوت بیش از ۳۰ قاری برجسته را تقلید می‌کند

گروه بین‌الملل: محمود خله، قاری جوان فلسطینی ساکن نوار غزه است که توانایی تقلید صوت بیش از ۳۰ تن از مشاهیر قرائت جهان اسلام از جمله مرحوم استاد عبدالباسط عبدالصمد و شیخ محمود الحصری را دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الجزیرة نت»، محمود خله از جوانان با استعداد قرآنی در نوار غزه است که تلاوت بسیار زیبا و دلنشینی دارد و از بیش از 30 قاری مشهور و نامدار جهان اسلام از جمله مرحوم استاد عبدالباسط عبدالصمد، مرحوم شیخ محمود الحصری و ... به زیبایی تقلید می‌کند.
تلاوت محمود خله در محافل قرآنی مساجد غزه همیشه با استقبال گسترده مردم، جوانان، قاریان و مبتهلان مواجه می‌شود و وی به‌گونه‌ای به تقلید از تلاوت قاری برجسته مصری مرحوم عبدالباسط عبدالصمد قرائت می‌کند که تمایز قائل‌شدن میان صوت او و عبدالباسط بسیار سخت است.
این جوان فلسطینی همچنین، توانمندی زیادی در گفتن اذان به تقلید از مؤذنان برجسته جهان اسلام از جمله مؤذنان مصری، عربستانی و ابتهال‌خوانان مشهور دارد.
استعداد محمود خله چهار سال پیش و پس از عضویت در مرکز «الاصوات الندیه»(صوت‌های نیکو) که در زمینه استعدادیابی تلاوت‌های زیبای قرآنی در غزه فعالیت می‌کند، کشف شد.
محمود خله درباره تقلید از مشاهیر قرائت قرآن می‌گوید: «من پس از یک و یا دوبار گوش‌دادن به تلاوت قاریان یا مبتهلان برجسته جهان اسلام، این توانایی را دارم که به‌صورت دقیق تلاوت آنان را تقلید کنم».
محمود خله و تعدادی از قاریان فلسطینی در نوار غزه، در ماه رمضان دوسال پیش به مالزی رفتند و وی به‌عنوان امام جماعت در نماز‌های تراویح(ویژه ماه رمضان) در این کشور شرکت کرد.

این قاری جوان فلسطینی امیدوار است که بتواند محفوظات قرآنی خود را تثبیت و ختم کامل قرآن کریم با ترتیل به صدای خود را ضبط کند.
«ابراهیم الزعیم»، از مبلغان اسلامی فلسطین، درباره محفل‌های قرآنی نوار غزه و تأثیر این جلسات در کشف استعداد‌های قرآنی جوانان می‌گوید: برگزاری محفل‌های قرآنی این امکان را برای مردم فراهم می‌کند تا با انواع روایات‌ها و قرائات‌ متعدد قرآن آشنا شوند، زیرا علم قرائات بسیار مهم و گسترده و آشنایی مردم با آن یک ضرورت است.
وی می‌گوید: ما شاهد استقبال گسترده جوانان به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان در نوار غزه از حفظ قرآن کریم و فراگیری روایات متعدد قرآنی هستیم.
این مبلغ فلسطینی افزود: محافل قرآنی تنها به مساجد محدود نمی‌شود، بلکه امروز در مناسبت‌های اجتماعی نیز مورد توجه است.
ابراهیم بیان کرد: این محفل‌های قرآنی در ارتباط بیشتر مردم غزه با دین اسلام تأثیر فراوانی دارد و با عمیق‌تر شدن ارتباط مردم با قرآن کریم به این یقین می‌رسند که فرج از سوی خداوند نزدیک و سختی‌ها و مشکلات روبه پایان است.

الزعیم عنوان کرد: فلسطین نه‌تنها اسوه مقاومت، صبر و پایداری در برابر ظلم، بی‌عدالتی و محاصره است، بلکه به الگو و نمادی در زمینه فعالیت‌های قرآنی برای سایر کشورها نیز تبدیل شده، به‌طوری‌که در سال‌های گذشته تعدادی از قاریان جوان را به‌عنوان پیش‌نماز تراویح در ماه مبارک رمضان به مالزی، اندونزی، انگلیس اعزام کرده است.
وی می‌افزاید: این قاریان جوان علاوه بر ادای وظیفه خود در آن کشورها، به معرفی مسئله فلسطین و شرح اوضاع مردم غزه و مشکلاتی که با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند و افشاگری جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در حق این ملت و یهودی‌سازی مسجدالاقصی و نیز وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیست‌ها می‌پردازند.
ابراهیم الزعیم در پایان گفت: متأسفانه بستن گذرگاه «رفح» بعد از کودتای نظامی در کشور مصر، امکان سفر برای قاریان جوان و مبلغان را با مشکل مواجه کرده است و امیدواریم این گذرگاه باز و مشکلات و سختی‌های فلسطینیان اعم از بیماران، سالمندان و دانشجویان برطرف شود.

captcha