ضرورت الگوگیری از مبارزات آیت‌الله صدر برای غلبه بر فرقه‌گرایی در عراق
کد خبر: 3349969
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
رئیس جمهور عراق تأکید کرد:

ضرورت الگوگیری از مبارزات آیت‌الله صدر برای غلبه بر فرقه‌گرایی در عراق

گروه بین‌الملل: فؤاد معصوم، رئیس جمهور عراق، بر ضرورت الگوگیری از مبارزات آیت‌الله شهید سید محمدصادق صدر برای پیروزی بر تروریسم و فرقه‌گرایی در عراق تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»، فؤاد معصوم ضمن سخنانی که به نیابت از وی در مراسم یادبود هفدهمین سالروز شهادت آیت‌الله سید محمدصادق صدر و دو پسرش ارائه شد، با بیان این مطلب گفت: عراق برای پیروزی بر تروریسم و از بین بردن پدیده فرقه‌‌گرایی و طائفه‌گرایی، باید از انقلاب و مبارزات آیت‌الله شهید سید محمدصادق صدر، پند و اندرز بگیرد و آن را الگو قراردهد.
وی با تأکید بر این که افکار و عقاید شهید صدر و مواضع ایشان علیه استبداد و تلاش وی برای ایجاد وحدت و یکپارچگی علیه دیکتاتوری و تروریسم همچنان هدایت‌بخش عراق است، این کشور را نیازمند الگوگرفتن از انقلاب و مبارزات آیت‌الله صدر برای پیروزی بر تروریسم دانست.
فؤاد معصوم تصریح کرد: سقوط سریع نظام استبدادی «صدام»، دلیل و برهانی قوی  است که تلاش‌های آیت‌الله شهید سید محمدصادق صدر به هدر نرفت.
وی افزود: مواضع‌ آیت‌الله صدر  برای احقاق حق بود و در واقع وی خود را برای عراق و ملت این کشور فدا کرد و این ازخودگذشتگی و فداکاری به مناره و چراغی برای نسل‌های بعدی و تمامی عراقی‌ها شد.

captcha