تقویت بنیه اعتقادی ورزشکاران ضامن سلامت ورزش کشور است
کد خبر: 3357538
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
ملکی:

تقویت بنیه اعتقادی ورزشکاران ضامن سلامت ورزش کشور است

گروه اجتماعی: مدیرکل اداره ورزش استان مرکزی گفت: بروز ناهنجاری‌ مانند دوپینگ و صغرسنی در وهله اول ناشی از ضعف اعتقادی است که راه حل آن توجه به اعتقادات ورزشکاران و حمایت مالی و معنوی ورزشکاران فعال در حوزه قرآن است، این امر سلامت ورزش کشور را تضمین می‌کند.

سعید ملکی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: ورزشکاران ایران در تمامی رشته‌ها به مولا علی(ع) اقتدا کرده و موفقیت خود را مرهون استمداد از ائمه معصومین(ع) و توکل بر خدای عزوجل هستند.

وی تصریح کرد: طبق سیاست‌های اعمال شده از سوی وزارت ورزش و جوانان اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارزشی و تربیتی از اهم برنامه‌های اجرایی محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو تمامی ادارات در استان‌ها موظف هستند نسبت به برگزاری برنامه‌های فرهنگی اهتمام داشته باشند.

ملکی در ادامه به اعزام 4 نفر از نمایندگان استان مرکزی به بیست‌ویکمین دوره مسابقات جهانی بیماران خاص و پیوند اعضاء با حضور 43 کشور به میزبانی آرژانتین اشاره کرد و گفت: موفقیت کاروان ورزشی ایران در این مسابقات برگرفته از ایمان و توکل به خداوند است که در عمل نمایان می‌شود.

این مقام مسئول ضمن اشاره به این مطلب که اخلاق‌محوری اصلی است که تمام نمایندگان اعزامی به مسابقات در سطوح مختلف به آن توجه دارند، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اداره ورزش تنها به برگزاری مسابقات ورزشی و کسب مدال‌ اکتفا نکرده و برنامه‌های خود را در راستای تقویت اخلاق اسلامی نیز پیش برده است.

وی هدف از ورزش را ترویج صفات پهلوانی، تقویت بنیه ایمانی و بالا بردن اعتماد به نفس خواند و اضافه کرد: اخلاق مداری و توسعه منش پهلوانی از سیاست‌های اداره کل ورزش و جوانان است که برگرفته از سیاست‌های کلی نظام به شمار ‌می‌رود؛ توجه به بُعد فرهنگی ورزش امروز بیش از پیش احساس می‌شود، قرار دادن ورزشکاران در فضای دینی و تقویت بنیان اعتقادی آنها هم به لحاظ موفقیت ورزشی و هم اخلاقی بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول ابراز کرد: اداره ورزش و جوانان اجرای برنامه‌های فرهنگی-قرآنی را از حقوق ورزشکاران می‌داند و تلاش می‌کند بُعد مذهبی و اخلاقی ورزش را همواره گوشزد نماید، فرهنگ پهلوانی با خون ورزشکاران ایران عجین شده و سیاست‌های اداره ورزش نیز در راستای تقویت این منش است.

وی تصریح کرد: بروز ناهنجاری‌هایی مانند دوپینگ، صغرسنی و رقابت‌های نابرابر در وهله اول ناشی از ضعف اعتقادی است که راهکار پیشگیری آن توجه به اعتقادات ورزشکاران و حمایت مالی و معنوی ورزشکاران فعال در حوزه قرآن است در این صورت سلامت ورزش کشور نیز تضمین خواهد شد.

ملکی در پایان با تأکید بر نقش پیشگیرانه دین در بروز بی‌اخلاقی در ورزش ادامه داد: قانون تا حد مشخصی می‌تواند مانع  بروز ناهنجاری ورزشی شود چه بسا بسیاری مواقع بی‌اخلاقی ورزشکار سال‌ها بعد از کسب مدال کشف شود یا حتی برخی مواقع با مشکل اجرای قانون مواجه می‌شویم در حالیکه با تقویت بُعد اعتقادی و قرآنی ورزشکاران می‌توانیم از بسیاری هزینه‌ها بکاهیم و ورزش سالم را تضمین کنیم.

captcha