تمهیدات دامپزشکی خوزستان برای ذبح بهداشتی دام قربانی
کد خبر: 3366584
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

تمهیدات دامپزشکی خوزستان برای ذبح بهداشتی دام قربانی

گروه اجتماعی: همزمان با عید بندگی (عید قربان) به‌منظور تأمین بهداشت عمومی ذبح دام، ۹۵ اکیپ ثابت و سیار در سطح استان خوزستان استقرار یافته و فعالیت می‌کنند.

مصطفی کنارکوهی مدیر‌کل دامپزشکی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: در راستای تأمین بهداشت عمومی به منظور ذبح دام در روز عید قربان، 95 اکیپ ثابت و سیار نظارت بر بهداشت دام قربانی در سطح استان خوزستان استقرار یافته و فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: 95 اکیپ ثابت و سیار ویژه بازرسی بهداشتی دامپزشکی آماده ارائه خدماتی همچون معاینه دام‌های زنده عرضه شده و معاینه رایگان لاشه دام‌ها در مکان‌های در‌نظر گرفته شده به شهروندان است.

کنارکوهی گفت: جایگاه‌های ثابت جهت نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام قربانی و تضمین سلامت گوشت در شهرستان اهواز در میدان نخلستان(فاز دو پادادشهر)، کوی آل‌صافی، خیابان 22 بهمن، دروازه، کشتارگاه صنعتی دام اهواز، اداره دامپزشکی شهرستان اهواز، کشتارگاه ملاثانی و جایگاه شهرستان حمیدیه استقرار خواهند داشت. همچنین 4 اکیپ سیار دامپزشکی در شهرستان اهواز فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سایر شهرستان نیز جایگاه‌های ثابت جهت نظارت بر دام قربانی در کشتارگاه‌های دام هر شهرستان مستقر هستند، گفت: در مجموع در آستانه عید قربان در سراسر استان 47 اکیپ ثابت و 48 اکیپ سیار بر سلامت دام قربانی نظارت خواهند کرد. این اکیپ‌ها شامل 33 دکتر دامپزشک، 101 کارشناس دامپزشکی و 14 ناظر ذبح شرعی هستند.

کنارکوهی با بیان اینکه رعایت نکردن مسائل بهداشتی و کشتار دام در منازل و معابر احتمال بروز و انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام را افزایش می‌دهد، افزود: درخواست می‌شود شهروندان خوزستانی برای قربانی دام خود به محل‌های اعلام شده دامپزشکی استان مراجعه کنند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان به شهروندان توصیه کرد از خرید دام‌های بیمار خود‌داری کرده و در راستای اطمینان از سلامت دام، از اکیپ‌های ویژه دامپزشکی مستقر در جایگاه‌های مورد‌نظر که با نصب پلاکارد، برای عرضه دام در روز عید سعید قربان پیش‌بینی شده است، راهنمایی‌های لازم را بخواهند و دام‌های قربانی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی عنوان کرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند جهت پرسش سوالات یا گزارش موارد تخلف با شماره تلفن‌های 33369121 و 33331104 اداره‌کل دامپزشکی خوزستان تماس بگیرند.

captcha