قرآن کریم؛ سندی الهی برای فهم اهمیت نعمت‌های زندگی
کد خبر: 3383201
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۷
مستکین تأکید کرد:

قرآن کریم؛ سندی الهی برای فهم اهمیت نعمت‌های زندگی

گروه اجتماعی : مدیر فرهنگی کمیسیون ملی سازمان ملل متحد(یونسکو) گفت: قرآن کریم با نام بردن گیاهان خاص و نعمت‌هایی که به انسان داده در کتابی که آئین زندگانی است، توجه ما را به طرز شگفت‌انگیزی به اهمیت این نعمات جلب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، عبدالمهدی مستکین، مدیر فرهنگی کمیسیون ملی سازمان ملل متحد(یونسکو) در پنجمین جشنواره انگور روستای هزاوه که از 16 تا 18 مهرماه در این روستا در حال برگزاری است، گفت: کشت و تولید انگور و مشتقات آن به عنوان یکی از مهمترین فعالیت‌های مردم روستای این ناحیه به شمار می‌رود، به‌طوریکه این روستا یکی از قطب‌های تولید انگور استان مرکزی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: منطقه هزاوه به دلیل برخورداری از دو عنصر مفاخر بزرگ سیاسی-فرهنگی و نعمت خدادادی انگور به یک منطقه بکر برای گردشگری تبدیل شده، برگزاری جشنواره و نمایشگاه انگور با تنوع 18 نوع انگور در جهان، ظرفیت بی‌نظیر و منحصر بفردی برای رونق صنعت گردشگری در این منطقه است که باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

مستکین بیان کرد: قرآن کریم با نام بردن گیاهان خاص و نعمت‌هایی که به انسان داده در کتابی که آئین زندگانی است، توجه ما را به طرز شگفت‌انگیزی به اهمیت این نعمات جلب می‌کند، خداوند تنوع آفرینش موجودات را در آیات قرآن بیان کرده و آن را از نشانه‌های وجود خالق و موهبت‌هایی دانسته که خود به بشر ارزانی فرموده است.

مدیر فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو اضافه کرد: تنوع در مصرف سبب می‌شود تا هر کدام از میوه‌ها یا گیاهان با داشتن خواص منحصر بفرد خود، بدن ما را در برابر بیماری‌ها مصون سازد و سلامتی انسان را دوچندان ‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امام صادق(ع) در قرن‌ها پیش نکاتی را در مورد مصرف انگور فرموده‌اند، گفت: امام (ع) درباره انگور می‌فرماید «فایده مصرف انگور آن است که اعصاب را قوت می‌دهد،خستگی را برطرف می‌سازد و به نفس آدمی نشاط می‌بخشد».

یادآور می‌شود؛ پنجمین جشنواره انگور روستای هزاوه از 16 تا 18 مهرماه جاری در حال برگزاری است.

خبرنگار: فریده خدادادی

captcha