پساتوافق از منظر امام علی(ع)/ عواقب حرام‌خواری از منظر اسلام
کد خبر: 3391496
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰
پربازدیدترین اخبار هفته گروه سیاست و اقتصاد/

پساتوافق از منظر امام علی(ع)/ عواقب حرام‌خواری از منظر اسلام

گروه سیاسی: برنامه مراسم عزاداری محرم ۱۴۳۷ در حضور رهبری، دیدگاه رسول اکرم(ص) درباره پس گرفتن هدیه، پساتوافق از منظر امام علی(ع)، دلایل و عواقب حرام‌خواری از منظر اسلام و نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور درباره اجرای برجام از جمله پربازدیدترین اخبار هفته گروه سیاست و اقتصاد است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، پربازدیدترین اخبار گروه سیاست و اقتصاد در این هفته به شرح ذیل است:

برنامه مراسم عزاداری محرم ۱۴۳۷ در حضور رهبر معظم انقلاب

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین‌علیه‌السّلام، امسال نیز همچون سال‌های گذشته مجلس عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار خواهد شد.

دیدگاه رسول اکرم(ص) درباره پس گرفتن هدیه

حجت‌السلام والمسلمین هادی مزینانی، معاون ضوابط  شرعی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اظهار کرد: در روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) نقل شده که فرمودند: کسی که هدیه خود را پس بگیرد مانند کسی ‏است که چیزی را قی کرده و دوباره بخورد؛ لذا مطلوب آنست که حتی در موارد جواز فسخ هبه، اینکار صورت نپذیرد.

تشییع کم‌نظیر شهید همدانی جلوه‌ای از پاداش الهی در قبال اخلاص او بود

حضرت آیت‎الله خامنه‌ای در دیدار خانواده سردار شهید حسین همدانی، تشییع با شکوه شهید همدانی در تهران و تشییع کم نظیر آن شهید در همدان را جلوه‌ای از پاداش الهی در قبال اخلاص این شهید بزرگوار برشمردند.

بانکداری اسلامی در هیچ‌ جای دنیا براساس مطالبه عمومی شکل نگرفته است

کامران ندری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق‌(ع) واکنش ندری به اظهارات سیف تأکید کرد: بانکداری اسلامی در هیچ کشور دنیا براساس یک مطالبه عمومی شکل نگرفته است بلکه این اقدام توسط حاکمیت صورت گرفته است.

پساتوافق از منظر امام علی(ع)

امام علی(ع) در توصیه‌ای به مالک اشتر، می‌فرمایند که هرگز پیشنهاد صلح از طرف دشمن را که خشنودى خدا در آن است رد مکن ولی در ادامه با هشدار تأکید می‌کنند، «زنهار! زنهار! از دشمن خود پس از آشتى کردن، زیرا گاهى دشمن نزدیک مى‌شود تا غافلگیر کند».

جبران کاهش ارزش پول در قرض‌الحسنه از نظر علمی غیرقابل دفاع است

به گفته رسول بخشی دستجردی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان، نظریه جبران کاهش ارزش پول در قرض‌الحسنه از نظر علمی غیرقابل دفاع است و نه تنها علاجی برای ربا نیست بلکه تقویت‌کننده آن است.

سیاست‌های رژیم صهیونیستی علت اصلی تمام معضلات منطقه است

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار سفیر فلسطین اظهار کرد: سیاست‌های رژیم صهیونیستی علت اصلی تمام معضلات منطقه است.

دلایل و عواقب حرام‌خواری از منظر اسلام

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی، مدرس حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: خداوند به شیطان دستور داده در زندگی افرادی که نسبت به دیگران احساس مسئولیتی نمی‌کنند شریک شود و انسانی که معاش او با شیطان تقسیم شده باشد لاجرم به حرام‌خواری می‌افتد.

نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور درباره اجرای برجام

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، دستورات لازم را در خصوص رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور صادر کردند.

دریافت هزینه پیامک از جانب بانک‌ها اشکال شرعی و قانونی ندارد

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نظری، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دریافت هزینه پیامک به قرارداد بین بانک و مشتری مربوط است و این امر اشکال شرعی و قانونی ندارد.

captcha