برگزاری مجلس «روایت کربلا» با حضور گروه تعزیه چهارده معصوم(ع)
کد خبر: 3391662
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

برگزاری مجلس «روایت کربلا» با حضور گروه تعزیه چهارده معصوم(ع)

گروه هنر: در آخرین پرده از اجراهای تعزیه فرهنگسرای خاتم، همزمان با عاشورای حسینی، مجلس تعزیه «روایت کربلا» توسط هیئت چهارده معصوم(ع) اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خاتم(ص) مجلس تعزیه روایت کربلا با حضور تعزیه‌خوانان هیئت چهارده معصوم(ع) در روز عاشورا با موضوع حوادث و وقایع روز دهم محرم در فضای باز مقابل فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار می‌شود.
براساس این گزارش گروه تعزیه‌خوانان هیئت چهارده معصوم(ع) و حسینیه حضرت علی اصغر(ع) به سرپرستی حاج نادر سالاری در روز عاشورای حسینی پرده آخر تعزیه فرهنگسرای خاتم(ص) را فردا، اول آبان برگزار خواهند کرد.
موضوع این تعزیه اختصاص به ورود امام حسین(ع) و یاران وفادار ایشان به کربلا و ملحق شدن حر بن ریاحی و برادرش و اصحابش به امام می‌پردازد و در ادامه پیوستن حبیب بن مظاهر، شهادت حضرت علی اکبر(ع) و قاسم بن‌الحسن؛ برادرزاده امام حسین (ع)، شهادت حضرت ابوالفضل (ع)؛ علمدار کربلا و شهادت کودک شش‌ماهه امام حسین (ع) را روایت خواهد کرد.
به آتش کشیدن خیمه‌ها و اسارت اهل بیت(ع) و روبرو شدن امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با یزید از دیگر بخش‌های این مجلس تعزیه است.
یادآور می‌شود، مجلس تعزیه «روایت کربلا» از ساعت 9 تا 13 روز شنبه مصادف با عاشورای حسینی به نشانی بزرگراه آیت‌الله سعیدی، خیابان شهید پژاند، بوستان لواسانی، فضای باز فرهنگسرای خاتم(ص) میزبان عموم شهروندان سوگوار است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 66207068 تماس حاصل کنند.

captcha