اعتراض به سانسور رسانه‌ای مراسم عاشورا در استرالیا
کد خبر: 3394905
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

اعتراض به سانسور رسانه‌ای مراسم عاشورا در استرالیا

شعب خارجی: جامعه شیعیان استرالیا با اعتراض به سانسور رسانه‌ای مراسم عاشورا در ملبورن، این اقدام را غیر قابل توجیه دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه غرب آسیا، برخی رسانه‌های غربی در مراسم عاشورای امسال سعی کردند با نادیده گرفتن یا کوچک‌انگاری این مراسم در اروپا و غرب، مخاطبان خود را از وقوع و یا ابعاد آن بی‌خبر بگذارند؛ زیرا به زعم آنان پخش خبر تجمع مذهبی شیعیان جهان در مراسم بزرگداشت عاشورای حسینی، به نوعی تبلیغ فرهنگ عاشورا محسوب می‌شود.

بدین ترتیب حذف خبر و همچنین انتشار خبر به صورت بسیار کوتاه و گذرا در دستور کار برخی رسانه‌ها قرار گرفت.

برخی خبرگزاری‌های برجسته آمریکایی و انگلیسی که مدعی پوشش خبری هر واقعه‌ای در هر نقطه از جهان هستند با به خطر انداختن وجهه رسانه‌ای خود روش حذف خبر را در پیش گرفتند.

اما در استرالیا این سانسور در حدی بود که تعجب مردم را برانگیخت.

ابرار حسین از فعالان شیعی می‌گوید: در مراسم عاشورای ملبورن استرالیا سال گذشته حدود 10 هزار نفر عزادار شرکت کردند که بدون دعوت ما چند تلویزیون استرالیا اخباری درباره آن را پخش کردند؛ اما امسال باوجود تماس مکرر و تلاش‌های زیاد برای انعکاس مطبوعاتی این مراسم و باجود این که شرکت کنندگان در آن چند برابر سال‌های گذشته بودند، متاسفانه مراسم شدیدا سانسور شد و گویا هیچ اتفاقی در ملبورن رخ نداده است؛ در حالیکه مراسم امسال عاشورا در این شهر بی‌سابقه بود.

تعدادی از عکس‌های این مراسم را در ذیل می‌بینید:

captcha