ارسال یک هزار و ۲۳۶ اثر به دبیرخانه سوگواره شعر عاشورایی
کد خبر: 3446531
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
موسوی‌نژاد خبر داد:

ارسال یک هزار و ۲۳۶ اثر به دبیرخانه سوگواره شعر عاشورایی

گروه هنر: قائم مقام ستاد کشوری سوگواره شعر عاشورایی گفت: نزدیک به ۷۰۰ فرهنگی و دانش‌آموز شاعر از ۳۰ استان کشور با یک هزار و ۲۳۶ اثر در اولین سوگواره شعر عاشورایی کشور شرکت کردند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: این سوگواره با هدف تقویت ویژگی‌های شعر حماسی، بصیرت افزایی و ترویج فرهنگ عاشورا در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان به میزبانی خراسان جنوبی از هفتم تا نهم آذرماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود.



وی با بیان اینکه سه استان خراسان جنوبی، فارس و اصفهان با 600 اثر بیشترین تعداد آثار را به خود اختصاص داده‌اند، بیان کرد: در ارائه آثار از نظر قالب شعری هیچ محدودیتی نبوده و در میان آثار رسیده قالب‌هایی نظیر غزل، رباعی، قصیده و شعر نو به چشم می‌خورد ولی غالب آثار غزل است.



موسوی‌نژاد بیان کرد: نزدیک به ۷۰۰ فرهنگی و دانش‌آموز شاعر از ۳۰ استان کشور با یک هزار و ۲۳۶ اثر در اولین سوگواره شعر عاشورایی کشور شرکت کردند.



معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه اسامی نفرات برتر اعلام شده است، افزود: سوگواره شعر عاشورایی در واقع ابتکاری ماندگار از آموزش و پرورش خراسان جنوبی است که در کتاب خاطرات نظام تعلیم و تربیت کشور و استان نقش می‌بندد.



موسوی‌نژاد از گردآوری آثار برگزیده در یک مجموعه پس از برگزاری سوگواره خبر داد و اضافه کرد: آثار برگزیده در کتابی تحت عنوان از «خیزران بپرس» چاپ و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.



وی از محتشم کاشانی به عنوان نماد شعر عاشورایی یاد کرد و با اشاره به اینکه شعر آئینی و به‌ویژه شعر عاشورایی یکی از اثر گذارترین انواع شعری در ادبیات ما است، یادآور شد: در واقع شعر عاشورایی در واژه‌هایی چون توجه، اخلاص و عنایت خلاصه می‌شود.

captcha