نشست فصلی مدیران مدارس صدرای چهارمحال و بختیاری برگزار شد
کد خبر: 3454498
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

نشست فصلی مدیران مدارس صدرای چهارمحال و بختیاری برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: نشست فصلی مدیران مدارس صدرای استان چهارمحال و بختیاری با حضور مشاور سازمان مدارس صدرای کشور برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت الاسلام اسماعیل فلاح، مشاور مدارس صدرای کشور در این نشست با اشاره به اینکه حفظ جایگاه رشد کمی و حفظ جایگاه رشد کیفی در مدارس صدرا دو مقوله از هم ناگسستنی هستند، افزود: اکنون توسعه کمی بیشتر بر سر زبان‌هاست اما باید بدانیم که بر اساس نگرش تکوینی و الهی به حفظ جایگاه کیفی و کمی باید توجه داشت و برای دستیابی به هر دو این‌ها بایستی هر دو را مد نظر قرار داد.

حجت الاسلام فلاح، با این توضیح که رشد کمی است که بیشتر شخصیت‌های اجرایی کشور ما را به سمت اقدامات عملیاتی کیفی سوق می‌دهد، افزود: عبور از گذرگاه کمی برای اعتلا و تحقق رشد کیفی با این بیان است که ببینیم که چه حجمی از کمیت مورد حمایت خواهد بود تا کیفیت آموزش و پرورش در مدارس ما توسط این دانش‌آموزان در این رشته محقق و موید باشد.

حجت الاسلام رحمت الله اروجی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، در این نشست ضمن اشاره به این مطلب که دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا از سال تأسیس تا کنون فاقد فضای آموزشی مناسب بوده است از کلنگ زنی ساختمان دبیرستان دخترانه ی علوم و معارف اسلامی صدرا در سال آینده خبر داد.

حجت الاسلام مجید الهیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن با اشاره به حساسیت فعالیت و تلاش در مدارس صدرا و استقبال خوب دانش آموزان مدارس راهنمایی از این مدارس، اذعان کرد  رشته علوم و معارف اسلامی هم با یک مهجوریت و غربت جدی روبه‌رو است و ما برای تأمین احتیاجات این مدارس با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که انتظار می رود بیشتر و بهتر تقویت و حمایت شوند.

بر اساس گزارش ایکنا، مدیران چهار دبیرستان دخترانه و پسرانه  علوم و معارف استان هم در این نشست با بیان این موضوع که باید با تقویت مدارس علوم و معارف اسلامی بستر تربیت مدیران جوان و متعهد به اصول دینی را برای آینده کشور فراهم کنیم تأکید کردند: حضور روحانی در مدارس و ارتباط تنگاتنگ با دانش آموزان از بسیاری آسیب های فرهنگی و اجتماعی در میان نسل جوان جامعه می کاهد .

مدیران مدارس تصریح کردند: با توجه به ترویج شبهات گسترده اعتقادی از سوی دشمنان اسلام در سطح جامعه و فضای مجازی، حضور یک روحانی در سطح مدارس جهت پاسخگویی به سئوالات و شبهات دینی دانش آموزان ضروری است.

جوانبخت خدادادی، رابط مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در اداره کل تبلیغات اسلامی، هم در این نشست با اشاره به روحیه سازی و تقویت شادابی دانش اموزان، خواستار برگزاری بیشتر اردوهای دانش آموزی شد.

گفتنی است، نشست فصلی مدیران مدارس صدرای استان چهار محال و بختیاری، هفته ی جاری، در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن، با حضور مشاور مدارس صدرای کشور، مدیر کل استان، مدیران اداره تبلیغات اسلامی و مدیران مدارس دخترانه و پسرانه ی شهرستان های فارسان و بروجن برگزار شد.

captcha