۲۶ کتابخانه مساجد در کرمان نیاز داریم
کد خبر: 3455832
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲
ابراهیمی:

۲۶ کتابخانه مساجد در کرمان نیاز داریم

گروه اندیشه: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمان گفت: در استان کرمان، ۳۱ کتابخانه مساجد داریم که در سال جاری به ۵۷ کتابخانه می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدجواد ابراهیمی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمان دیروز 1 آذر در همایش مدیران و کتابداران استان کرمان با اشاره به اینکه جا‌به‌جایی کتابداران و عدم ماندگاری آن‌ها در این شغل مشکلاتی به‌وجود می‌آورد، گفت: کتابخانه‌های مساجد با کتابخانه‌های عمومی متفاوت هستند.
وی افزود: اعتبارات کتابخانه‌های عمومی ملی و استانی است، در حالی‌که مساجد به مردم متکی هستند و تجهیزات اول کتابخانه‌های مساجد با مشارکت دولت است اما در مباحث بعدی کمک‌های مردمی تأمین کننده است.
ابراهیمی با پیشنهاد تشکیل شورای مشورتی کارگروه مطالعه مفید بیان کرد: این مهم می‌تواند متشکل از هیئت‌امنای مساجد، ائمه جماعت، مدیر و مسئول کانون فرهنگی مساجد و نمازگزارانی که دغدغه فرهنگی دارند، در ترویج مطالعه مفید مؤثر باشد.
وی اظهار کرد: در استان کرمان، 31 کتابخانه مساجد داریم که 26 مورد در سال جاری به این تعداد می‌پیوندد و در مجموع 57 کتابخانه مسجد با 70 کتابدار خواهیم داشت.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان کرمان با تأکید بر اینکه کتابداران از سایت اداره کل کتابخانه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور استفاده کنند، بیان کرد: در این سایت اطلاعات خوب و به‌روزی وجود دارد.

captcha