«حدادکاشانی» استاد مسلم شعر تعلیمی دینی بود
کد خبر: 3468390
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
مجاهدی در گفت‌وگو با ایکنا:

«حدادکاشانی» استاد مسلم شعر تعلیمی دینی بود

گروه ادب: پژوهشگر و شاعر آئینی مطرح کشورمان گفت: زنده‌یاد عباس حدادکاشانی استاد مسلم در خلق اشعار دینی تعلیمی با رگه‌های اجتماعی و اخلاقی بود.

محمدعلی مجاهدی(پروانه)، پژوهشگر و شاعر آئینی مطرح کشورمان در گفت‌وگو باخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)با بیان اینکه عباس حدادکاشانی استاد مسلم در خلق اشعار دینی تعلیمی با رگه‌های اجتماعی و اخلاقی بود، عنوان کرد: عباس حدادکاشانی با اینکه شاعر توانایی بود، ولی چون کمتر در جوامع ادبی حضور می‌یافت، بسیاری از شاعران جوان کشور با وی آشنا نبودند.

مجاهدی افزود: شعرهای حداد سرشار از آرایه‌های لفظی و معنوی بود و غزلی در دیوانش را نمی‌توان پیدا کرد که در آن چندین آرایه ادبی به صورت هنرمندانه جمع نشده باشد. به ویژه در به کار بردن انواع جناس متبحر بود.

وی همچنین گفت: استاد حدادکاشانی در سرودن قصیده، غزل، قطعه و رباعی و مثنوی تبحر داشت. حداد استاد بی‌بدیل در خلق غزل‌های فاخر و تعلیمی آمیخته با رگه‌های اجتماعی و اخلاقی بود.

این پژوهشگر با اشاره به الفت 50 ساله خود با استاد حداد تصریح کرد: متاسفانه در زمان حیاتش هیچ مراسم بزرگداشتی برای این شاعر آئینی برگزار نشد. امیدوارم در قالب یادواره‌های مختلف مقام ادبی و زوایای هنر شاعری حداد بررسی و تبیین شود. حداد شاعری بسیار متعهد و انقلابی و صاحب دیوانی با 150 هزار بیت شعر فاخر بود.

وی همچنین گفت: استاد عباس حدادکاشانی مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و رئیس جامعه مداحان کاشان بود.
مجاهدی با اشاره به خدمت طولانی استاد حدادکاشانی به حوزه شعر آئینی کشور بر لزوم معرفی هر چه بیشتر آثار مفاخر ادبی شهرستان‌ها به جوانان امروز تاکید کرد.

استاد حداد که کمتر از یک‌سال پیش داغدار همدم و همسر خود بود، این روزها به علت کهولت سن اغلب درگیر بیماری و در منزل بستری بود تا سرانجام در واپسین ساعات جمعه،۲۵دی‌ماه جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

captcha