«رواق اشراق» تا پایان هفته به بازار نشر می‌آید
کد خبر: 3480781
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

«رواق اشراق» تا پایان هفته به بازار نشر می‌آید

گروه ادب: کتاب «رواق اشراق» در معرفی بُعد عاطفی و ذوقی شعرای روحانی کشور به قلم محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آئینی معاصر تا پایان هفته جاری به بازار نشر می‌آید.

محمدعلی مجاهدی(پروانه)، از محققان و شاعران آئینی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) توضیح داد: کتاب «رواق اشراق» در معرفی بعد عاطفی و ذوقی شعرای روحانی کشور به قلم محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آئینی معاصر تا پایان هفته جاری به بازار می‌آید. این کتاب در حالی که چاپ گسترده نشده بود در قالب یک نسخه در روز 30 آذر طی مراسم اختتامیه سومین جشنواره شعر «اشراق» رونمایی شد و تلاشی برای معرفی بُعد عاطفی و ذوقی علمای روحانی کشور در 900 سال گذشته است.

مجاهدی افزود: «رواق اشراق» تذکره شاعران روحانی است که در سه جلد نوشته شده. جلد اول به شاعران متقدم از قرن پنجم تا دوازدهم اختصاص دارد. جلد دوم به شاعران متأخر سده‌های 13 و 14 می‌پردازد و مجلد سوم نیز به معرفی شاعران معاصر 100 سال اخیر اختصاص دارد.

این محقق گفت: در این کتاب با استفاده از 250 منبع تاریخی و ادبی به معرفی 360 شاعر روحانی پرداخته‌ام. کتاب به معرفی زندگی‌نامه شاعران روحانی و درج برگزیده‌ای از آثار آنها اختصاص دارد.

وی همچنین اظهار کرد: اکنون در حال نگارش مجموعه شعر «گل‌نفسی‌ها» هستم که توسط شهرستان ادب منتشر خواهد شد. همچنین به سفارش سازمان تبلیغات اسلامی در حال سرایش مجموعه‌ اشعار اخلاقی، اجتماعی و تربیتی هستم.

captcha