معرفی ۳۶۰ شاعر روحانی در «رواق اشراق»
کد خبر: 3489112
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

معرفی ۳۶۰ شاعر روحانی در «رواق اشراق»

گروه ادب: دو کتاب از محمدعلی مجاهدی با نام‌های «رواق اشراق» و «گل‌نفسی‌ها» در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد که معرفی ۳۶۰ شاعر روحانی و اشعار دفاع مقدس به ترتیب موضوعات این دو اثر به شمار می‌روند.

محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آئینی معاصر کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) عنوان کرد: نگارش مجموعه شعر «گل‌نفسی‌ها» را به پایان برده‌ام که همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط شهرستان ادب منتشر خواهد شد.

مجاهدی افزود: اشعار مجموعه «گل‌نفسی‌ها» در قالب غزلیات اجتماعی و نیز دفاع مقدس هستند.

وی همچنین گفت: کتاب «رواق اشراق» در معرفی بعد عاطفی و ذوقی شعرای روحانی کشور به قلم بنده نیز به نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌رسد. این کتاب در حالی که به چاپ گسترده نرسیده بود در قالب یک نسخه در روز ۳۰ آذر طی مراسم اختتامیه سومین جشنواره شعر «اشراق» رونمایی شد و تلاشی برای معرفی بُعد عاطفی و ذوقی علمای روحانی کشور در ۹۰۰ سال گذشته است.

مجاهدی افزود: «رواق اشراق» تذکره شاعران روحانی است که در سه جلد نوشته شده. جلد اول به شاعران متقدم از قرن پنجم تا دوازدهم اختصاص دارد. جلد دوم به شاعران متأخر سده‌های ۱۳ و ۱۴ می‌پردازد و مجلد سوم نیز به معرفی شاعران معاصر ۱۰۰ سال اخیر اختصاص دارد.

این محقق گفت: در این کتاب با استفاده از ۲۵۰ منبع تاریخی و ادبی به معرفی ۳۶۰ شاعر روحانی پرداخته‌ام. کتاب به معرفی زندگی‌نامه شاعران روحانی و درج برگزیده‌ای از آثار آنها اختصاص دارد.

captcha