نخستین جلسه مشاوران امور بانوان اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور تشکیل شد
کد خبر: 3489941
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

نخستین جلسه مشاوران امور بانوان اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور تشکیل شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نخستین جلسه مشاوران امور بانوان اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، 30 فروردین‌ماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نخستین جلسه مشاوران امور بانوان اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، امروز، 30 فروردین‌ماه در محل اتحادیه برگزار شد.

در ابتدا این جلسه حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه در خصوص علت برپایی این جلسه، گفت: با توجه به شرایط موجود باید از نیروهای توانمندی که دارای توان تجربی و فکری هستند، استفاده کنیم.

وی با اشاره به جلسات نمایندگان هفت منطقه اتحادیه‌ها، اظهار کرد: تا کنون پنج جلسه در پنج منطقه تشکیل شده است که نمایندگان در مناطق هم نماینده مدیرعامل هستند و هم امور را در استان‌ها دنبال می‌کنند. همچنین در این جلسات نیز مدیران کل تبلیغات اسلامی و مسئولان دارالقرآن‌ها حضور داشتند و امید است که این جلسات روند روبه جلو داشته باشد و مسائل در این جلسات به صورت منطقه‌ای مطرح می‌شود که اگر به این شکل جلو برود، دارای اتفاقات خوبی خواهد بود.

کوششی با اشاره به اینکه حداقل اتفاق این جلسه ایجاد همدلی میان اعضا است، تصریح کرد: در حوزه دیگر مشاورانی از بانوان انتخاب شدند که راهکارهای مطلوبی را ارائه دهند که برای این امر افرادی که دارای توانمندی بیشتری بودند، انتخاب شدند تا اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند و سپس این اطلاعات مبنای تصمیمات قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: این مشاوران در حوزه‌های امور حقوقی، اقتصادی، پارلمانی مجلس و مشاوره امور رسانه، امور تربیتی و پیش‌دبستانی و مشاوره در امور نظارت و ارزیابی دارای نظر و طرح هستند لذا فردی هم به‌عنوان مشاور عالی و رئیس گروه مشاوران معرفی شده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با اشاره به اینکه اکثر مدیران مؤسسات قرآنی بانوان هستند و مؤسسات محدودی است که آقایان عهده‌دار آن هستند، تأکید کرد: لذا در حوزه بانوان باید به‌صورت ویژه کار شود با توجه به اینکه بین 70 تا 80 درصد مدیران مؤسسات بانوان هستند باید تیمی از بانوان که انگیزه قوی‌تر، فکر بهتر و هماهنگی بیشتری دارند تشکیل شود تا ببینیم چگونه می‌توانیم از زمینه بانوان در زمینه توسعه فعالیت بانوان در امور مؤسسات استفاده کنیم.

وی بیان کرد: به لحاظ استفاده از این خرد جمعی سه نفر از بانوان به عنوان افرادی که دارای فکر بهتر و برنامه بهتری بودند، انتخاب شدند که خروجی جلسات آنها در مقابل طرح و برنامه، مصوب و اجرایی می‌شود.

کوششی با معرفی هریک از این مشاوران، اظهار کرد: ازجمله این افراد معصومه وجدانی، مدیر عامل اتحادیه آذربایجان غربی در امور بانوان در نیمه شمالی کشور، لیلا رمضانی در امور بانوان قسمت جنوبی کشور و قشلاقی هستند.

در ادامه این جلسه هر کدام از اعضا به بیان پیشنهاداتشان پرداختند. رمضانی پیشنهاد کرد: سالی یکبار همایش بانوان مدیر مؤسسات قرآنی به مانند همایش بانوان قرآن‌پژوه به منظور ارائه نظرات، گردهمایی و ایده‌ها انجام شود.

برپایی همایش‌هایی چون بررسی وضعیت فعالیت قرآنی بانوان و راهکارهای مقابل با آسیب‌های جلسات مذهبی بانوان از جمله پیشنهادات وجدانی بود. همچنین قشلاقی اظهار کرد: ارتقای سطح علمی مؤسسات اولین گام است که بتوانیم در این گام تأثیرگذار باشیم و برای پیشرفت کارمان داشتن چشم انداز مهم است و مشکل مکان مؤسسات باید با رایزنی برطرف شود.

در پایان نیز کوششی تصریح کرد: نبض مسائل تربیتی جامعه در دست بانوان است و پیشنهادات و برنامه‌هایی که ارائه می‌شود باید مورد بررسی قرار گیرد و موانع پیشرفت در حوزه فعالیت‌های بانوان برداشته شود و برنامه‌های قرآنی باید تنظیم شود به گونه‌ای که طرح ها و اید‌ه‌های جدید ارائه دهیم .

captcha