تبیین مفاهیم عروس قرآن برای زندگی بهتر/ هدیه ختم «یس» به حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3508186
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
در نمایشگاه قرآن انجام می‌شود؛

تبیین مفاهیم عروس قرآن برای زندگی بهتر/ هدیه ختم «یس» به حضرت زهرا(س)

گروه جامعه: همزمان با بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، مفاهیم سوره مبارکه «یس» با هدف زندگی بهتر در بخش بانوان برای بازدید‌کنندگان تبیین می‌شود.

ملیحه سادات موسوی، دبیر کمیته بانوان بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، ضمن معرفی بخش‌های بانوان این دوره از نمایشگاه گفت: از آنجایی که سوره مبارکه یاسین قلب قرآن است، چند سالی است که در مراکز قرآنی و هنری این سوره به طور خاص مورد توجه و پژوهش و آفرینش آثار هنری قرار گرفته است و در ذیل آن خانواده یاسین تشکیل یافته است که به طور مرتب افراد بسیاری حداقل در روز یک مرتبه سوره یاسین می‌خوانند و به حضرت زهرا(س) اهداء می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخش بانوان غرفه‌های مختلفی وجود دارد که در یکی از این غرفه‌ها به صورت ویژه به مباحث سوره مبارکه «یس» می‌پردازد، تا در این دوره از نمایشگاه مفاهیم عروس قرآن برای افراد قابل درک شود.

وی افزود: در کنار این غرفه یکی از برنامه‌ها، بخش دارالقرآن یاسین است که خانواده بزرگ قرآنی را تشکیل می‌دهد. در این بخش، تبیین سوره مبارکه یاسین، مسابقاتی با موضوع سوره یاسین، آثار هنری مرتبط با این سوره، کتابخوانی و اهدای جوایز برگزار می‌شود.

موسوی با بیان اینکه کارگاه روزانه سوره یاسین با محوریت فهم قرآن برپا می‌شود، گفت: در غرفه «یس»، علاوه بر عرضه رایگان لوح فشرده این سوره که شامل محتوای سوره، مفاهیم و تلاوت‌های متنوع سوره «یس» است، در جلساتی کارشناسی، آیات کاربردی و ملموس این سوره برای داشتن زندگی بهتر تبیین می‌شود.

دبیر کمیته بانوان تصریح کرد: اگر در بین اعضای این خانواده فردی با مشکلی روبرو شود، اطلاع‌رسانی می‌کند تا اعضای این خانواده که چند هزار نفر می‌شوند، برای رفع گرفتاری این عضو یاسین بخواهند؛ همچنین اگر فردی از دنیا رفته باشد، با قرائت سوره یاسین مجلس ختم مجازی برایش گرفته می‌شود
. بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 24 خرداد ( هفتم رمضان) تا هشتم تیر (بیست و دوم رمضان) از ساعت 18 تا 23 و 30 دقیقه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
captcha